در ايران به ازای هر 100 نفر جمعيت، حدود 105 سيم كارت فعال است.

هر ايراني حداقل داراي يك سيم كارت است
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛ دبیر كل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در اكثر كشورها بیشتر از 100 بوده و این رقم در ایران به ازای 100 نفر جمعیت حدود 105 سیم كارت فعال است.

دكتر داود زارعیان در مراسم تجلیل از پروفسور علی اكبر جلالی، با بیان اینكه در جامعه كنونی تقریبا همه مردم از امكانات ارتباطی استفاده می كنند، ابراز داشت: با این آمار هر ایرانی حداقل دارای یك سیم كارت است.
وی با اشاره به وجود 30 میلیون مشترك تلفن ثابت در كشور اضافه كرد: حدود 97 درصد خانوارهای ایرانی دارای تلفن ثابت بوده و 45 درصد از آن ها نیز كاربران اینترنت هستند.

مدیركل روابط عمومی وزارت ارتباطات با بیان اینكه امروزه تعداد كاربران تنها ملاك ارزیابی توسعه ICT نیست، یادآور شد: ضریب دسترسی و ضریب مهارت استفاده از امكانات آن نیز از جمله شاخص های توسعه فناوری اطلاعات است.

زارعیان با اشاره به تاریخچه ارتباطات ابراز داشت: نخستین بار در سال 1994 میلادی رییس جمهور آمریكا موضوع بزرگراه های اطلاعاتی را مطرح كرده و از سال 1995 تاكنون 11 درصد از بودجه این كشور به حوزه ICT اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینكه متأسفانه توسعه ارتباطات تنها به رهبری آمریكا در دنیا جریان دارد، ادامه داد: در سال 1998 موضوع شكاف دیجیتال میان كشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مطرح شده؛ از این رو طبق تصویب سازمان ملل اجلاس سران درباره جامعه اطلاعاتی و به منظور پركردن این شكاف در سال 2003 برگزار شد.

مدیركل روابط عمومی وزارت ارتباطات افزود: یكی از مهم ترین تصمیمات اجلاس سران درباره جامعه اطلاعاتی توسط پروفسور علی اكبر جلالی در ایران مطرح شده است.
زارعیان با بیان اینكه دكتر جلالی در حالی مساله توسعه ICT در روستاها را دنبال می كرد كه در آن زمان هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص برعهده نداشت، افزود: وی تنها به عنوان یك استاد دانشگاه و فردی علاقه مند به میهن خویش، نام ایران را به عنوان كشوری پیشرو در این عرصه به ثبت رساند.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.