سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سینما ابزاری ارزشمند برای اطلاع‌رسانی مسائل محیط زیستی است

سینما، روشی بسیار مؤثر در برقراری ارتباط با مردم و اطلاع‌رسانی مسائل محیط زیستی است.

معصومه ابتکار که برای دیدن فیلم «یخ و آسمان» اثر لوک ژاکه محصول کشور فرانسه به محل برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر (پردیس چارسو) آمده بود، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این جشنواره بین‌المللی گفت: من بسیار به سینما و فیلم دیدن علاقه دارم. از طرفی سینمای ایران فوق‌العاده باارزش است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. جشنواره جهانی فجر نیز فرصتی استثنایی برای برقراری ارتباط در سطح بین‌المللی خواهد بود. علاوه بر این فکر می‌کنم سینما، روشی بسیار مؤثر در برقراری ارتباط با مردم و اطلاع‌رسانی مسائل محیط زیستی است.

وی همچنین درباره فیلم «یخ و آسمان» که به تماشای آن نشست، اظهار داشت: «یخ و ‌آسمان» فیلمی مستند و بسیار زیبا از زندگی شخصیت‌های کلیدی است که دانش مربوط به تغییر اقلیم، کشف یک روش برای اثبات این مسئله و تغییر دمای زمین را نشان می‌دهد تا اینکه بشریت بتواند در ارتباط با این موضوع به تصویر درستی برسد.

وی افزود: «یخ و آسمان» فیلم زیبایی بود؛ چون از اندیشه و افکار یک فرد شروع کرد و مسیر زندگی‌اش را به تصویر کشید. از طرفی کارگردان در حد زیادی از تصاویر فوق‌العاده طبیعت به نحو احسن استفاده کرد و پیام‌های تکان‌دهنده‌ای را از این طریق منعکس کرد که توانست مسیر اندیشه و کسب این دانایی را برای بیننده شفاف و قابل فهم کند که خود این نیز بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: مسئله تغییر اقلیم مبانی علمی دارد و اگر برای کسی به خوبی روشن نشود، نمی‌تواند آن را بپذیرد. این فیلم در قالب کاری مستند این وظیفه را انجام می‌دهد و در عین حال از نظر صحنه‌های طبیعی بسیار جذاب بود.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.