سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه اسپانيايي:

لغو تحريم های ايران فرصت زيادی برای همكاری ايجاد كرده است

روزنامه «اكسپانسيون» اسپانيا نوشت: لغو تحريم های ايران فرصت های اقتصادی بسياری برای همكاری ايجاد كرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اكسپانسيون نوشت: غرب بنا به دلايل سياسی به رفع تحريم های ايران اقدام كرد، موضوعی كه فرصت های اقتصادی بسياری را برای همكاری ايجاد كرده است.

اين روزنامه تصريح كرد :«مانوئل تروئل» از روسای شركت های اسپانيايی طرف همكاری با ايران - در 20 سال گذشته بيش از 30 بار به ايران سفر كرده - با شور و حرارت خاصی از توان مهندسی و فرصت های اقتصادی ايران می گويد.

رئيس شركت «تايم وسر»، ايران را از هر نظر تحسين می كند و وقتی كه از او می خواهيم انتقادی از ايران بكند، می گويد تنها عيب ايرانيان اين است كه در چانه زني، يد بسيار طولايی دارند.

نشريه اسپانيايی نوشت: سوال اينجاست كه (با اجرای برجام) چه كشورهايی از موقعيت ممتاز ايران به عنوان كشوری برخوردار از اولين ذخاير جهانی گاز و سومين كشور در بخش نفت بهره خواهد برد؟

به نوشته اكسپانسيون، «علی شهامت» رايزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ايران در اسپانيا با تشريح جذابيت های كشورش از بعد سرمايه گذاری در بخش هاي توريسم، گاز و نفت، پتروشيمی و ... به بيان جزئياتی از29 طرح توسعه ميادين نفتی ايران و 121 طرح زيربنايی به ارزش 25 ميليارد دلار می پردازد كه شامل راه اندازی خطوط ريلي، طرحهای فرودگاهي، واحدهای پالايشگاهي، پتروشيمی و ... است.

از سویديگر، «آنتون پيپااون» از مديران شركت «توبوس رئونيدوس» نيز در گفتگو با اين روزنامه، به ميهمان نوازی ايرانيان، تحصيلات عالی و حضور زنان ايرانی در جامعه اشاره می كند امری كه به اعتقاد او مثلا در هند نمی توان اين ويژگیها را يافت.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.