در واکنش به پیروزی حزب چپگرای "سیریزا" در انتخابات یونان؛

وزیر اقتصاد اسپانیا: هرگز به سرنوشت یونان دچار نخواهیم شد

وزیر اقتصاد اسپانیا در پی پیروزی حزب چپگرای افراطی سیریزا در انتخابات پارلمانی اخیر یونان، ابراز اطمینان کرد که این پدیده به اسپانیا سرایت نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی پیروزی حزب چپگرای افراطی سیریزا در انتخابات پارلمانی اخیر یونان، وزیر اقتصاد اسپانیا روز دوشنبه ابراز اطمینان کرد که این پدیده به اسپانیا سرایت نخواهد کرد.

در شرایطی که در اسپانیا نیز یک حزب متحد سیریزا با حزب راست حاکم در این کشور رقابت نزدیکی دارد، لوئیس دو گیندوس، وزیر اقتصاد اسپانیا در گفتگو با روزنامه اقتصادی اکسپانسیون تاکید کرد شرایط اسپانیا قابل تشبیه یا قابل مقایسه با یونان نیست.

در نظرسنجی هایی که از پائیز گذشته در اسپانیا صورت گرفته است، جنبش پدوموس (متحد سیریزا) که گرایشهای ضدلیبرالی دارد و با ریاضت اقتصادی نیز مخالف است، پیش از حزب سوسیالیست و حتی گاهی جلوتر از حزب راست مردمی حاکم در اسپانیا در صدر قرار می گیرد.

در سال 2015 چندین انتخابات در اسپانیا برگزار خواهد شد: انتخابات شوراهای شهر در ماه مه، انتخابات میان دوره ای منطقه ای در بهار و سپتامبر و انتخابات پارلمانی در نوامبر. 

وزیر اقتصاد اسپانیا تاکید کرد:" میان اسپانیا و یونان تفاوت های اساسی وجود دارد. اسپانیا مجبور نشده است برای فرار از ورشکستگی به برنامه های نجات اقتصادی اروپا تکیه کند و همین مسئله کلید احیای اقتصادی اسپانیا محسوب می شود". 

وزیر اقتصاد اسپانیا حتی تصریح کرد این احتمال وجود دارد که دولت پیش بینی های خود را درباره رشد اقتصادی در سال 2015 که دو درصد اعلام شده است، افزایش دهد.

این عضو کابینه اسپانیا افزود: ما هفت سه ماهه را با رشد اقتصادی پشت سر گذاشته ایم. شهروندان اسپانیایی اهمیت و ارزش زیادی برای احیای رشد اقتصادی و ثبات سیاسی قائل هستند.

وزیر اقتصاد اسپانیا در عین حال تاکید کرد که برای نتایج انتخابات پارلمانی یونان احترام زیادی قائل می شود و امیدوار است که دولت جدید این کشور به تعهدات اجتناب ناپذیر خود عمل کند تا یونان مسیر رشد اقتصادی را دوباره پیدا کند.

الکسیس تسیپراس، رهبر حزب سیریزا یونان که در انتخابات روز یکشنبه به پیروزی رسید، اعلام کرد مردم یونان روز یکشنبه به پای صندوق های رای آمدند تا با پشت سر گذاشتن برنامه های ریاضت اقتصادی، فصل جدیدی را در تاریخ کشورشان بگشایند. تسیپراس اولین رهبر یک حزب اروپایی است که با رد صریح برنامه های ریاضت اقتصادی و سیاست های دشواری که اتحادیه اروپا بر ضد اعضای خود به اجرا گذاشته است، در انتخابات ملی به پیروزی می رسد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار