سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

درخشش دانش آموزان مازندرانی در المپیاد علمی

۴۶۳ دانش‌آموز مازندرانی در المپیاد علمی کشور پذیرش شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نتایج مرحله نخست آزمون علمی کشور در سایت باشگاه دانش ‌پژوهان جوان اعلام شد گفت : ۴۶۳ دانش‌آموز مازنی در آزمون المپیاد علمی کشور پذیرفته شدند.

سید علی قاسمی با تاکید بر میزان جمعیت دانش آموزی مازندران و تفاوت آن در مقایسه با استان های خراسان رضوی و تهران افزود: با وجود تعداد شرکت کنندگان بالا در 2 استان تهران و خراسان رضوی، مازندران توانست از نظر تعداد شرکت کنندگان در مقایسه با جمعیت دانش آموزی، رتبه دوم کشور را کسب کنند.

وی به لزوم کیفیت بخشی و ارتقا سطح مدال آوری در المپیاد علمی اشاره کرد و گفت: مرحله دوم آزمون المپیاد علمی اردیبهشت برگزار می شود و 300 دانش‌آموز راه یافته از سراسر کشور در اردوی آموزش های تابستانه شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در آزمون امسال نخستین بار دانش‌آموزان مناطق محروم شرکت کردند گفت: شهرهای محموآباد، عباس آباد، سوادکوه، بهنمیر از شهرهایی هستند که سال گذشته دانش آموزان شرکت کننده در المپیاد علمی قبول نشده بودند و امسال با تلاش و کوشش توانستند در دور نخست آزمون پذیرفته شوند.

سید علی قاسمی افزود : شهرهای آمل، بهشهر و بهنمیر بیشترین قبول شدگان را دارند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.