سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

هنر هنرمندان خراسانی در پنجره فولاد حرم حضرت علي (ع) ماندگار شد

استاندار خراسان رضوي پس از بازديد پنجره فولاد حرم حضرت علي (ع) گفت: هنر هنرمندان ایران سازنده اين اثر، در تاريخ ماندگار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛عليرضا رشيديان پس از بازديد غرفه شركت چوب آستان قدس رضوي در مركز نمايشگاه ها و همايش های اين آستان مقدس افزود: خلق اثري همچون پنجره فولاد امام علي(ع) به دستان هنرمندان خراساني كاري بسيار بزرگ و ستودني است و زمانی که زائران حرم اميرالمومنين(ع) پنجه در اين پنجره فولاد مي اندازند، كار شما باارزش تر از پيش خواهد شد.

وي با تاكيد بر اينكه حتما نشاني از حرم مطهر امام رضا(ع) در آثاري كه از سوي شركت چوب آستان قدس رضوي براي عتبات عاليات ساخته مي شود وجود دارد، گفت: وجود این آثار هنري، علاوه بر اجر معنوي در برگيرنده صادرات هنر اصيل ايراني اسلامي خراسانيان نیز خواهد بود.

لازم به يادآوري است: آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس نیز امروز در بازدید از این اثر هنری از هنرمندان و همه افرادی که در راستای ساخت این اثر اقدام کرده اند، تشکر کرد.

اين اثر هنري براي نصب در بالا سر حرم حضرت علي (ع) به سفارش ستاد بازسازي عتبات عاليات در ابعاد 10/5 و 5/6 متر و با تركيبي از نقره، استيل و چوب طي مدت 3 ماه و با تلاش شبانه روزي 15 استادكار و هنرمند شركت چوب آستان قدس رضوي ساخته شده و آماده ارسال به حرم حضرت علي(ع) است.

پيش از اين نيز 22 درب و پنجره حرم حضرت اميرالمومنين(ع) توسط اين شركت ساخته و درحال حاضر در حرم اين امام معصوم نصب شده است.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: هنرمندان ، پنجره ، فولاد ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.