سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

شناسایی و کشف پرونده‌های پولشویی در همدان

مدیرکل امور مالیاتی همدان نمونه‌هایی پرونده پولشویی در چند سال اخیر شناسایی و کشف شده است گفت: برای پیشگیری از پولشویی باید دستگاه‌های درگیر در شبکه اقتصادی همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد خلیفه اظهار داشت: استان همدان در دی ماه امسال به عنوان نخستین برگزارکننده سمینار و کارگاه‌های آمزوشی راهکارهای مبارزه با پولشویی داوطلب شد که رئیس کل سازمان امور مالیاتی با برگزاری این دوره در همدان موافقت کرد.
 
وی با اشاره به اینکه این دوره دی ماه امسال به میزبانی همدان برگزار شد، افزود: در این همایش راهکارها و بخشی از آنچه در شبکه بانکی یا قسمت‌های ناصواب اقتصادی باعث تولید پول نادرست و ورود آن به چرخه اقتصادی می‌شود، معرفی شد.
 
خلیفه با بیان اینکه ورود پول ناصواب و به دست آمده از راه‌های نادرست اقتصادی سبب ایجاد تورم می‌شود، تصریح کرد: پولی که در قالب چرخه اقتصادی تولید نشده باشد سبب ایجاد تورم شده و کشور را دچار مشکلات بسیار می‌کند.
 
وی با اشاره به تغییر قانون مالیات‌های مستقیم بیان کرد: از سال 95 تمامی مبادی ورودی پول به شبکه بانکی و همینطور چرخه اقتصادی برای محاسبه مالیات کنترل و ثبت می‌شود که بر این اساس می‌توان فعالیت‌های اقتصادی جامعه را کنترل کرد.
 
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه عمل به قانون در اولویت بوده و به هیچ عنوان قراتر از قانون حرکت نمی‌کنیم، تصریح کرد: برای پیشگیری از پولشویی در همدان باید تمامی دستگاه‌های درگیر در شبکه اقتصادی همکاری و تعامل لازم را داشته باشند تا بتوان وضعیت نظام اقتصادی را سالم نگه داشت.
 
وی درباره وجود پرونده پولشویی در همدان نیز گفت: در چند سال گذشته نمونه‌هایی از پولشویی در همدان شناسایی شد که به صورت غیرمتعارف وارد شبکه اقتصادی شده است.
 
خلیفه با اعلام اینکه چند نمونه پرونده پولشویی چند سال گذشته در همدان رخ داده است، گفت: شرکت‌های کاغذی از جمله محل‌هایی هستند که در شبکه دولت مشکل ایجاد کرده و اقدام به پولشویی می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه اینگونه شرکت‌ها فعالیتی ندارد و تنها ثبت و ضبط و صدور فاکتور را انجام می‌دهند، عنوان کرد: اینگونه شرکت‌ها با این روند اقدام به پولشویی کرده بودند که از سوی نهادهای نظارتی شناسایی شده و به صورت قانونی برخورد شد.
 
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه نمی‌توان رقم پولوشویی را اعلام کرد، اظهار داشت: آموزش در زمینه راهکارهای مقابله با پولشویی اقدامی جدید است که باید در تمامی استان‌های کشور اجرایی شود چراکه پیشگیری بهتر از درمان است.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.