سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به راحتی شیر بنوشید!

اگر با خوردن شیر دچار مشکلات گوارشی می‌شوید می‌توانید با حل یک قرص در شیر، مشکلتان را حل کنید.

دکتر آگاه متخصص گوارش و کبد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مشکلات گوارشی که کمبود آنزیم هضم لاکتوز در بدن به وجود می‌آورد، گفت: برخی افراد با مصرف مواد غذایی همچون شیر دچار مشکلات گوارشی می‌شوند که به علت عدم هضم قند شیر (لاکتوز) به وجود می‌آید و این عدم هضم لاکتوز شیر به دلیل کمبود آنزیم هضم لاکتوز در بدن است. 

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل 3 راه وجود دارد که استفاده از لبنیات کم لاکتوز یکی از این راه‌ها است که لاکتوز این لبنیات‌ را در محل تولید و تهیه جدا نموده و میزان لاکتوز آنها در حد کمی است. 

این متخصص گوارش در ادامه افزود: جایگزینی لبنیات مانند: دوغ و پنیر و ... به جای شیر نیز یکی دیگر از این راه‌هاست و البته راه سوم استفاده از قرص‌های هضم لاکتوز است که می‌توان هم شیر مصرف نمود و از فواید آن بهره‌مند بود و هم از مشکلات گوارشی آن در امان بود. 

دکتر آگاه در پایان خاطر نشان کرد: افراد می‌توانند به هنگام مصرف شیر یک قرص هضم لاکتوز را در یک لیوان شیر، حل نموده و سپس شیر را میل نمایند و به طور معمول هر فرد می‌تواند روزی یک قرص به همراه یک لیوان شیر را استفاده نماید. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.