سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ثبت جهانی دو طرح دانش بنیان دانشگاه آزاد تربت حیدریه

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه از ثبت دو اختراع جدید شرکت دانش بنیان پارت این دانشگاه در اداره ثبت اختراعات جهانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد علیزاده گفت: دانشگاه رجيس به پاس فعاليت هاي علمي و پژوهشي فرشيد مومني در حوزه مهندسي پزشكي و ثبت اختراعات بالش هوشمند كمك تنفسي و توليد بافت و عصب از نخ ابريشم با پتنت هاي جهاني، دكتري افتخاري پزشكي بشر دوستانه را به وی اهدا كرد.

وی افزود: دانشگاه رجيس جهت حضور در كنگره جهاني پزشكي بشر دوستانه از وی دعوت به عمل آورده بود که وی پس از حضور در این دانشگاه توانست اين دو اختراع را در اداره ثبت اختراعات جهان به ثبت برساند.

گفتنی است فرشيد مومني عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامي در گذشته يك دكتراي افتخاري به واسطه اختراعات پزشكي در رشته مهندسي پزشكي از روسيه دريافت كرده است.

طرح بالش هوشمند ضدآسم با کاربرد نظامی و رزمی ساخته شده که جایگزین کپسول اکسیژن برای بیمار است.

با توجه به قابلیت بالای تربت حیدریه در زمینه تولید ابریشم، با کمک شیوه اصلاح شده در مسیر تولید، از ابریشم در مصارف پزشکی نظیر تولید بافت و عصب نیز استفاده می شود.

گفتنی است با تولید این بیوپلیمر که نمونه خارجی ندارد و حاصل تبدیل ابریشم به پودر است، می توان تحول بزرگی را در علم پزشکی ایجاد کرد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.