سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اجرای طرح نمونه الگوی کشت درمنطقه دشت مهیار

طرح آزمایشی الگوی کشت در مرحله بررسی اصول پایداری منابع پایه آب، خاک و حفظ محیط زیست است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اصفهان معاون جهادکشاورزی شهرضاعنوان داشت: این طرح به دنبال تولید محصول کشاورزی همراه با رعایت استانداردهای پایه است و در الگوی کشت، به کشت نشایی، توسعه کشت حفاظتی استفاده از گیاهان مقاوم به شوری و خشکی در مناطق کم آب و دقت در استفاده از بذر و نهاده های متناسب برای هر اقلیم توجه شده است.

جعفرنادری تصریح کرد: در سال بیش از 5 میلیون تن سیب زمینی در استان تولید می شود، این محصول دومین محصول پرمصرف غذایی جامعه است و در صورتی که از سوی کشاورزان سهم و سطح زیرکشت رعایت شود، با مازاد تولید سیب زمینی روبرو نمی شویم زیرا افزایش تولید مازاد باعث کاهش قیمت محصول و خسارت به کشاورزان را به دنبال دارد.
معاون جهادکشاورزی شهرضا عنوان داشت: استان اصفهان یکی از استان هایی است که رعایت کشت در حجم متناسب رعایت شده است و سیب زمینی مازاد خود در کشت زمستانه را صادر نموده و در کشت بهاره نیز پیش بینی های لازم را انجام خواهد داد.
نادری خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 10 هزارتن سیب زمینی مازاد کشاورزان از سوی سازمان تعاون روستایی به قیمت تضمینی 3 هزار و 600 ریال خریداری و برای صادرات و مصارف مورد نظر ذخیره سازی شده است

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.