سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين؛

ماهیت ستاد مدیریت بحران پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: ماهیت ستاد مدیریت بحران پیش‌بینی و پیشگیری در حوزه مدیریت بحران حوادث طبیعی و غیرمترقبه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ رضا گروسی در همایش نکوداشت خیران و داوطلبان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: ماهیت ستاد مدیریت بحران پیش‌بینی و پیشگیری در حوزه مدیریت بحران حوادث طبیعی و غیرمترقبه است.

وی با بیان اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی استان قزوین در کشور و محورهای مواصلاتی برف‌گیر این استان، عنوان کرد: با بارش برف‌ در فصول زمستانی سال شاهد وجود کولاک و گرفتار شدن مسافران و رانندگان در مسیرهای مواصلاتی استان قزوین هستیم و وظیفه مسئولان استانی در حفظ جان هموطنان بوده و امداد به آنان را در سرلوحه کار خود می‌دانند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان در حوزه امدادرسانی در شرایط بحرانی ارائه خدمات به هموطنان در این ایام به نحو مطلوبی انجام شده که تمام این خدمات با فداکاری و از خودگذشتگی امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر، پلیس راهور، اورژانس و حمایت مردم و مسئولان صورت گرفته است.

گروسی با اشاره به سالروز داوطلب که در 14 آذر ماه هر ساله به پاس خدمات این قشر زحمتکش و فداکار نام‌گذاری شده است، تشریح کرد: کلام قادر به بیان سپاس و تشکر از داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان قزوین نیست تا آنجا که تنها می‌توان گفت در نجات جان همنوعان و هموطنان از هیچ خدمتی دریغ نکرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: در کولاک ماه گذشته خدمات امدادی، اسکان و اطعام مسافران و هموطنانی که در مسیرهای مواصلاتی استان قزوین گرفتار در برف بودند با صرف 48 ساعت خدمات بی‌دریغ از سوی امدادگران توانستیم به تمام مسافران خدمت کرده و از بروز حوادث و تلفات پیشگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با اشاره به خدمات جاده‌ای در طول سال و همچنین خدمات به زائران حسینی و رضوی در دهه آخر ماه صفر سال جاری از سوی داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان قزوین، افزود: با تمام خدمات انجام شده به بیش از ۳ میلیون نفر از زائران اربعین حسینی تنها گوشه‌ای از خدمات این امدادگران است.

گروسی به اعزام 900 تن از پزشکان به مراسم اربعین حسینی در خدمات‌رسانی در عرصه پزشکی این داوطلبان اشاره کرد و از زحمات این قشر تقدیر و تشکر کرد.

در این همایش به 9 نفر از خیران و 9 تن از داوطلبان برتر در عرصه امداد با اهدا هدایایی به رسم یادبود تقدیر و تشکر شد.انتهاي پيام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.