سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

وجود 453 واحد صنعتی راکد در کرمان

استاندار کرمان به وجود 453 واحد صنعتی راکد در کرمان اشاره و تاکید کرد: باید واحدهای نیمه فعال و راکد این استان فعال شوند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ علیرضا رزم حسینی در بازدید از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: حوزه صنعت و معدن، مرکز تولید اشتغال و افزایش سرانه رفاه مردم در استان کرمان به شمار می رود که باید اهمیت این بخش هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت و معدن باید با نبض اقتصادی و صنعتی جامعه به گونه ای هماهنگ باشد که مشکلات موجود درمان و زمینه اشتغال جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی ایجاد شود.

رزم حسینی تصریح کرد: رونق در حوزه های صنعتی را سال آینده در دوران پساتحریم شاهد خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان در ادامه به بررسی مشکلات کارخانه های راکد این استان پرداخت و یادآور شد: راهکارهای رفع مشکلات واحدهای صنعتی راکد باید مشخص شود و در صورتی که امکان راه اندازی مجدد آنها وجود نداشته باشد باید بتوان از ظرفیت ها و سرمایه های موجود آن برای ایجاد صنایع جدید استفاده کرد.


وی به وجود 453 واحد صنعتی راکد در کرمان اشاره کرد و گفت: باید واحدهای نیمه فعال و راکد این استان مورد بررسی قرار گرفته و فعال شوند.

رزم حسینی با تاکید بر تشکیل کلینیک درمانی بخش صنعت در استان کرمان، گفت: در این کلینیک ها باید ضمن شناسایی درد، راه های درمان را نیز تدوین و اجرایی کنیم.

وی افزود: مردم استان کرمان هر ساله سه هزار میلیارد ریال پوشاک خریداری می کنند که باید دید سهم تولیدکنندگان استانی در این بخش چه میزان است و چرا استان کرمان باید استانی مصرف کننده باشد.

رزم حسینی با اشاره به شناسایی واحدهای راکد دارای بازار فروش محصولات ، خاطرنشان کرد: در این راستا باید در قالب تسهیلات بانکی به این واحدها کمک کنیم تا فعال شوند و بتوانند بدهی های بانکی خود را تسویه کنند چرا که با تعطیل بودن این واحدها، سودی حاصل نمی شود.

استاندار کرمان در خصوص لزوم تحقق مدیریت پروژه آنلاین در استان کرمان، تصریح کرد: پروژه های این استان باید براساس زمان بندی مشخص به صورت مرتب رصد شوند.

وی بر حضور لیدرهای صنعتی کشور در استان کرمان تاکید کرد و یادآور شد: فضای موجود رقابتی است و باید از ظرفیت جوانان به عنوان مدیران آینده این کشور، برای جذب سرمایه گذاران و توسعه صنعتی استفاده کنیم.

رزم حسینی گفت: باید به گونه ای ساماندهی کنیم که در کنار صنایع موجود، زمینه جذب سرمایه گذاری های جدید فراهم شود و در کنار آن روند جذب سرمایه گذاری تسهیل شده و بروکراسی ها برداشته شود.

وی تاکید کرد: کرمان باید در کشور به عنوان استانی فاقد بروکراسی های غیرضروری برای توسعه اقتصادی معرفی شود.

رزم حسینی تصریح کرد: بسیاری از کرمانیان خارج از کشور آماده سرمایه گذاری در این استان هستند که باید زمینه حضور آنها در کرمان فراهم شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: واحد ، صنعتی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.