معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در ردیف صنعت و معدن قرار گرفته ، از اختصاص10 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای حوزه صنعت، معدن و گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، اسد‌الله درویش‌امیری در آیین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به توجه ویژه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به حوزه گردشگری از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تدوین شده که بسیار راهگشا و کمک کننده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش صنایع دستی هر کشور را نمادی از فرهنگ، هنر و تمدن آن کشور دانست و بر ضرورت احیای آن تاکید کرد.

درویش‌امیری تأکید کرد: نباید اجازه دهیم صنایع دستی تنها به چند نفر منحصر شود.

وی گردشگری را صنعتی درآمدزا ، با اشتغالزایی زود بازده عنوان کرد و افزود: وظیفه ماست که فضا را برای گردشگران بین المللی مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند، ضمن آشنایی با فرهنگ غنی اسلامی ـ ایرانی و تمدن ایران، از آثار تاریخی بازدید می کنند ، افزود: میراث فرهنگی، حکم شناسنامه ما را دارد و همه باید برای حفاظت از آن تلاش کنیم.

در این مراسم استاندار کرمان به سفر اخیر وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی و جهانگردی ایتالیا به کرمان اشاره کرد و گفت: "وی به میراث فرهنگی و جاذبه های تاریخی شهر کرمان غبطه می‌خورد".

علیرضا رزم حسینی مدیرکل جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان را فردی آشنا به مسائل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری دانست و از همه دستگاه های اجرایی استان خواست از وی در راستای فعال ‌تر شدن صنعت گردشگری و صنایع دستی ، حمایت کنند.

در این مراسم با قدردانی از محسن موحدی سرپرست پیشین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، علی مهاجری به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان معرفی شد/ش ک.

برچسب ها: گردشگری ، صنعت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.