سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاردین: پرده های آهنین، دوباره سراسر اروپا را در بر می گیرد

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: پس از فروپاشی پرده آهنین در سال 1989، دیوارهای امنیتی دوباره در اروپا احداث می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: به دنبال حملات تروریستی پاریس و بحران بی سابقه مهاجران، دیوارهای امنیتی سراسر اروپا را در بر می گیرد. مرزهای مجارستان با تیغ و سیم های خاردار پر شده است. در فرانسه، آلمان، اتریش و سوئد کنترل های مرزی به طور موقت در منطقه شنگن آغاز شده است.

به نوشته این روزنامه، پس از حملات تروریستی پاریس بدست عناصر گروه داعش و فرار احتمالی آنها از مرزهای این کشور، علاوه بر گسترده شدن دیوارهای امنیتی، ترس عمومی نیز میان مردم شدت گرفته است. آنچه امروز در اروپا شاهد آن هستیم، دقیقا بر عکس عملیات فروپاشی پرده آهنین در سال 1989 است. آن زمان تخریب دیوار امنیتی از مجارستان و اتریش آغاز شد. امروز، مجارستان خود تصمیم گرفته دیوارهای امنیتی را در مرزهایش تقویت کند. حتی نخست وزیر این کشور بارها خشم خود را بر سر مسلمانان خالی کرده و معتقد است اروپا باید مهاجران مسلمان را از کشورهایش بیرون کند.

گاردین در ادامه نوشت: بسیاری از اروپایی ها نیز معتقدند کشورهایشان باید کنترلهای مرزی را حتی داخل منطقه شنگن تقویت کند. نتایج یک نظرسنجی که پس از حملات پاریس انجام شد نشان داد حدود 70 درصد از شرکت کنندگان در هلند موافق بسته شدن مرزهای این کشور هستند.

حتی در یکی از نظرسنجی های اخیر مؤسسه "یورو بارومتر" این پرسش مطرح شد که کدام یک از موارد، بیشترین اثر مثبت را روی وضع اتحادیه اروپا خواهد گذاشت. 57 درصد از شرکت کنندگان "جابجایی آزاد مردم، کالاها و خدمات داخل اتحادیه اروپا" را در پاسخ به این پرسش انتخاب کردند. این پاسخ نشاندهنده علاقه مردم به برقراری صلح میان کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

روزنامه گاردین در این گزارش بحران مهاجران را یکی از عوامل گسترده شدن دیوارهای امنیتی در اروپا مطرح کرد. بسیاری از مهاجران از بیم جنگ، تروریسم و بحران اقتصادی به کشورهای اروپایی پناه می آورند. گزارشها حاکی از آن است که بیش از 50 درصد از مهاجرانی که از دریای مدیترانه وارد اروپا می شوند پناهجویان سوری و 20 درصد آنها افغان هستند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.