یونکر: بحران مهاجران سال ها طول خواهد کشید

رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد حل بحران آوارگان در اروپا چندین سال به طول خواهد انجامید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس کمیسیون اروپا که در کنفرانسی مطبوعاتی در پاسائو در جنوب آلمان سخن می گفت خاطر نشان کرد تردیدی ندارد که بحران آوارگان در اروپا چند سال طول خواهد کشید.

ژان کلود یونکر ادامه داد ما باید به صراحت به مردم اروپا اعلام کنیم که بحرانی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم زودگذر و موقت نخواهد بود و باید سالها با این مشکل زندگی کنیم.

رئیس کمیسیون اروپا در اظهاراتی شبیه سخنان آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تصریح کرد ما باید در اروپا بتوانیم پاسخ مناسبی برای بحران مهاجرت پیدا کنیم. وی هشدار داد فقط هشت میلیون و پانصد هزار آواره آفریقایی هستند که ممکن است به زودی خود را به اروپا برسانند.

اروپا در حال حاضر با دخیم ترین بحران مهاجرت در دهه های اخیر مواجه شده است اما به رغم تلاشهای گسترده و نشستهای متعدد در سطوح مختلف نتوانسته است پاسخ مناسبی برای این بحران پیدا کند.

آلمان درهای خود را به روی هزاران آواره باز گذاشته و بر ضرورت تقسیم بدون محدودیت آوارگان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکید کرده است اما بسیاری از کشورهای اروپایی با این مسئله مخالفت می کنند.

مقامات آلمان حتی اعلام کرده اند آوارگان سوری را به کشوری که از طریق مرزهای آن وارد خاک اروپا شده اند، بازنخواهند گرداند هر چند در توافق نامه های دوبلین چنین تدبیری پیش بینی شده است. توافق نامه های دوبلین که موضوع آن حق پناهندگی است، متقاضیان پناهندگی در اروپا را مجبور می کند پرونده های خود را به مقامات اولین کشور اروپایی که وارد آن می شوند و نامشان در آنجا ثبت می شود، ارائه نمایند.

اما کشورهای شمال اروپا، برخی دولت های عضو اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا ، یونان و آلمان را به این علت که برای شناسایی مهاجران غیرقانونی و متقاضیان پناهندگی واقعی تلاش نمی کنند، مورد انتقاد قرار داده اند.

دولت مجارستان حتی برای ممانعت از ورود آوارگان به این کشور در مرزهای خود با کرواسی و صربستان دیوار و حصارهای امنیتی کشیده است. یوناس لیزر رئیس دفتر نخست وزیری مجارستان روز پنجشنبه تاکید کرد دولت این کشور آماده می شود تا اگر شرایط ایجاب کند یک دیوار امنیتی دیگر هم در مرزهای خود با رومانی احداث کند.

یونکر تصریح کرد ما به دیوارهای جدید در اروپا به ویژه در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیاز نداریم. رئیس کمیسیون اروپا ضمن بازدید از یک مرکز نگهداری آوارگان در پاسائو در مرزهای اتریش از یک گذرگاه اصلی مهاجران در مرز آلمان نیز دیدن کرد. اکثر آوارگانی که از این گذرگاه برای ورود به آلمان استفاده می کنند، اتباع سوریه هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار