حزب سبز و حزب آزادی خواه اتریش ضمن انتقاد از کمک اتحادیه اروپا به ترکیه برای حل بحران سوریه، آن را به عنوان نوعی باج دهی به آنکارا ارزیابی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از استاندارد، احزاب این کشور بسته کمک سه میلیاردی به ترکیه را نه تنها مفید نمی دانند بلکه این کمک را سبب آسیب پذیری به حل بحران پناهدگان می دانند.

به گفته رئیس حزب آزادی خواه اتریش «هاینتس کریستین اشتراخه» ترکیه در آینده به باج خواهی می پردازد و پول بیشتری را طلب خواهد کرد که در صورت کمک نکردن بیشتر اتحادیه اروپا در زمینه تامین مالی مجددا به سیاست های خصمانه خود ادامه خواهد داد.

روز یکشنبه ترکیه و اتحادیه اروپا درباره نحوه کند کردن جریان مهاجران، به توافق رسیدند. طبق این توافق، ترکیه سه میلیارد یورو و برخی مشوق های سیاسی دریافت می کند تا در ازای آن، کنترل مرزهایش را افزایش دهد و پناهجویان کنونی را در خاک خود نگه دارد.

همچنین بر اساس این توافق همچنین شهروندان ترکیه می توانند بدون ویزا به کشورهای منطقه شنگن در اروپا سفر کنند.

پس از گفت وگوهای روز یکشنبه که به توافق ترکیه و اروپا منجر شد، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا گفت: این توافق باعث نمی شود تفاوت ها و واگرایی های اصلی که با ترکیه داریم، یعنی حقوق بشر و آزادی رسانه را فراموش کنیم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار