سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

رونمایی از طرح فرش کرمانشاه

نمایشگاه فرش دستباف استان کرمانشاه با رونمایی از طرح فرش دستباف کرمانشاه به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با توجه به قدمت دیرینه در تولید و ساخت فرش دستباف نیازمند توجه به نقش های بومی و مختص به خود می باشد که در واقع طرح فرش دستباف کرمانشاه نقشی است که برگرفته از آثار قدیمی در استان بوده و باید به عنوان یک اثر فرهنگی و تاریخی به آن توجه کرد.

رحیمی تاکید کرد: با حمایت های دولت تدبیر و امید از تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف به ویژه ورود بخش خصوصی در حمایت از نقوش و طرح ها می توان امیدوار بود که شاهد تحولاتی در عرصه فرش دستباف استان باشیم.

وی افزود: فرش استان کرمانشاه از لحاظ کیفی در رده فرش های دیگر نقاط مهم کشور است و با آنها برابری می کند و می توان بازار خوبی برای آثار و نقشه های فرش دستباف استان فراهم نمود.

ویژگی عمده طرح افروغ این است که کلیه نقوش برگرفته از نقوش برجسته طاق بستان بوده و در عین حفظ اصالت اسلوب طراحی فرش هیچگونه موتیف و گل تکراری از نقوش سایر مناطق در آن بکار نرفته است.

طرح افروغ با رج شماره 50 رج که کیفیت بیشتری نسبت به فرش های استان از جمله کلیایی دارا بوده و قرار است که نقوش اصیل فرش کلیایی با سلیقه و نیاز مخاطبان و مشتریان از لحاظ رنگ، فرم ، اندازه نیز به این سبک طراحی شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب


برچسب ها: کرمانشاه ، رونمایی ، فرش ، طرح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.