سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اهمیت فعالیت باستان شناسان ایرانی در خارج از مرزها

رئیس انجمن باستان شناسان ایران با اشاره به اهمیت فعالیت باستان شناسان، آن ها را به فعالیت فراتر از مرزها ترغیب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس انجمن باستان شناسان ایران در دومین همایش ملی باستان شناسی ایران با اشاره به اینکه وقت آن رسیده که فعالیت های باستان شناسان ایران به فراتر از مرزها گسترش یابد گفت: باید برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها در باستان شناسی به سمت وسویی برود که فعالیت باستان شناسان برجسته و متخصص و تحصیل کرده ایران به فراتر از مرزها گسترش یابد.

سید مهدی موسوی، از سفر گروهی از باستان شناسان ایران برای کاوش به کشور عمان در سال های گذشته خبر داد و افزود: فعایت این گروه در عمان با استقبال بسیار زیادی روبه رو شد.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی ایران شامل افغانستان و تاجیکستان و چند کشور دارای اشتراکات فرهنگی است افزود: حداقل این است که باستان شناسان ایرانی در حوزه خاورمیانه بتوانند حضور موثرتری داشته باشند و فعالیت های خود را گسترش دهند.

موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2500 دانشجوی باستان شناسی در کشور وجود داردگفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که تناسبی بین ورود و خروج دانشجویان به وجود آید چراکه درحال حاضر مشکل اشتغال دانشجویان یکی از مشکلاتی است که با آن روبه رو هستیم و باید خروجی های ما با نیازهای جامعه برابر باشد.

دومین همایش ملی باستان شناسی ایران با همکاری موزه بزرگ خراسان و اداره میراث فرهنگی خراسان رضوی و جنوبی در موزه بزرگ مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.