سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

اتمام طرح 550 هزار هکتاری در گرو تامین آب

نماینده ولی فقیه در خوزستان؛ اتمام طرح نیاز به تخصیص آب دارد و از وزارت نیرو می‌خواهیم در این خصوص تلاش کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در نخستین همایش بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که امروز در اهواز برگزار شد به اهمیت تامین آب این طرح در خوزستان و ایلام اشاره کرد و بیان داشت: در پی بارش های اخیر در استان آب‌ پشت سدها افزایش یافته است، که به این معنا می باشد که تا حدودی کمبود آب برطرف شده است.

وی تصریح کرد: در آیات قرآن آمده است که تمام نیازهای انسان در زمین قرار داده شده و استفاده از مزیت‌های زمین موجب تجدید حیات می‌شود.

آیت الله موسوی جزایری به سفر رهبر معظم انقلاب به خوزستان اشاره کرد و گفت: ایشان تاکید داشتند که زمین‌های خوزستان نباید لم یزرع باشند.

امام جمعه اهواز در ادامه اظهار داشت: وقتی منابع آبی بسیار در استان باشد، با کمی کار و تلاش می‌توان از زمین‌های موجود استفاده زیادی کرد.

وی به درخواست مقام معظم رهبری در خصوص به زیر کشت رفتن اراضی خوزستان اشاره و اذعان کرد: در گذشته این طرح در انزوا قرار گرفت، تا آن که دولت تدبیر و امید به این امر اهتمام کرد و این طرح را سرلوحه فعالیت خود قرار داد.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری بیان داشت: طرح 550 هزار هکتاری بیش از 300 هزار شغل برای بیکاران محروم خوزستان ایجاد می نماید و همچنین باعث افزایش بیش از 9 میلیون تن بر تولیدات کشاورزی کشور می شود.

آیت الله موسوی جزایری در خاتمه به 26 آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد اشاره و عنوان کرد: 80 درصد این شهر در دست دشمن بود و ما شاهد فداکاری‌ها و حماسه‌ آفرینی‌های بسیاری از مردم سوسنگرد بودیم و در کل گذشته خوزستان و مردم ایران مملو از افتخار است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
 
انتهای پیام/ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.