سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

برچسب‎گذاری جديد محصولات غذايی تا پايان پاييز امسال

مدير كل ارزيابی و نظارت بر فرآورده‎های غذايی، آرايشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از برچسب‎ گذاری جديد 20 درصد از محصولات غذايی تا پايان پاييز امسال خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دكتر هدایت حسینی در كارگروه "نشانگرهای رنگی – پروژه ملی" كه با حضور مدیران نظارت بر مواد غذایی دانشگاههای سراسر كشور، كارشناسان، صاحبان صنایع و مسئولان فنی برگزار شد، مروری كلی بر نشانگرهای رنگی تغذیهای كرد و گفت: 85 درصد از محصولات غذایی دارای علامت سازمان غذا و دارو هستند.

همچنین بر روی 94 درصد از محصولات غذایی نشانگرهای تغذیه‌ای درج نمی‌شود که امیدواریم با هماهنگی همه دانشگاه‌های كشور و صنایع تا پایان پاییز امسال، 20 درصد از محصولات غذایی دارای برچسب‌گذاری جدید شوند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه نیز به تشریح مدیریت پروژه پرداخت و با توضیح فرآیندهای مدیریتی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یك راهبرد مهم برای بهبود مدیریت پروژه به مشكلات جامعه پاسخ میدهد.

دكتر محمد كاظم‌زاده، آموزش عمومی را از اولویت‌های اجرای موفق برچسب‎‎گذاری عنوان كرد و افزود: ضروری است كه آموزشهای عمومی به طور هدفمند و مستمر با توجه به رده‌های سنی مختلف و همچنین دریافتهای متفاوت از نشانگرها توسط مصرف‌کنندگان، برای گروه‌های هدف انجام شود.

مدیران و كارشناسان در این کارگروه، سوال‌ها و ابهامات خود را در خصوص نشانگرها بیان كردند و اعضای كارگروه از جمله دكتر حسینی به عنوان رئیس جلسه و مهندس سعیدرضا رضایی دبیر كمیته كشوری برچسب‌گذاری و بستهبندی، دكتر عبدالهی معاون نظارت و برنامهریزی سازمان غذا و دارو، دكتر خدادادی معاون غذا و دارو و دكتر كاظمزاده مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه به سوالات حاضران پاسخ دادند.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.