سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

ائمه جمعه برای اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد همکاری کنند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ائمه جمعه و روحانیون این استان برای اجتماعی کردن مبارزه با معضل اعتیاد و مصرف انواع مواد مخدر در استان همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سید ناصر رضایی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: روحانیون و ائمه جمعه این استان می توانند در تریبون های نماز جمعه و نشست های شورای فرهنگ عمومی استان نسبت به آگاه سازی هر چه بیشتر مردم در زمینه زیان های جبران ناپذیر مصرف مواد مخدر اقدام کنند.

وی بیان کرد: ورود انواع مواد مخدر به کشور بخشی از توطئه های شوم دشمنان بوده و نوعی جنگ نرم است که هدف اصلی آن ناتوان کردن نیروهای انسانی ایران اسلامی به ویژه نسل جوان خواهد بود.

رضایی یکی از کارکردهای مهم آموزه های دینی را جلوگیری از بروز و گسترش انواع انحراف ها دانست و اظهار کرد: اعتیاد و مصرف مواد مخدر نیز جزو بدترین آسیب های اجتماعی به شمار می رود که مبارزه با آن وظیفه ای همگانی است.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در مسیر ترانزیت انواع مواد مخدر قرار دارد، عنوان کرد: دو سیاست اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور و این استان شامل مقابله و پیشگیری است که هر دو نیز با جدیت دنبال می شوند.

رضایی ابراز داشت: هزینه های انجام امور فرهنگی در زمینه پیشگیری از معضل اعتیاد و مصرف مواد مخدر به مراتب کمتر از هزینه های مقابله است و به همین دلیل باید مدنظر متولیان امر باشد.

وی افزود: بکارگیری تمام ظرفیت ها و مشارکت دادن روزافزون مردم در راستای مبارزه با مواد مخدر اثرگذار بوده و به طور ویژه در کشور و کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است.

رضایی گفت: فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد نشست های ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان های هشت گانه استان را بیش از پیش فعال کنند.

وی بیان کرد: برخی از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد شامل اداره های کل راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه ها می توانند در زمینه راه اندازی تورهای ایست و بازرسی برای کشف مواد مخدر و مبارزه با معضل اعتیاد در این استان کمک بسزایی به پلیس و نیروی انتظامی استان کنند.

رضایی اظهار کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد برای آموزش کارکنان نهادهای دولتی این استان در زمینه آثار زیانبار مصرف مواد مخدر به منظور مصون سازی هر چه بیشتر آنان آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.