سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الزام حضور تمام دستگاه‌ها در پروژه هرندی

نداشتن نگاه جزیره‌ای، بحث کودکان کار و الزام تمام دستگاه‌ها از جمله مواردی بود که اعضای شورا در خصوص طرح ارتقای کیفیت زندگی در منطقه 12 تهران به آن اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در طی بررسی طرح ارتقای کیفیت زندگی در مرکز تاریخی شهر تهران واقع در منطقه 12(پروژه هرندی) مواردی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد که به آنها اشاره می‌کنیم.
 
مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وظایف شهرداری در پروژه هرندی اظهار داشت: شهرداری تهران باید  روشن کند که به چه مواردی باید در پروژه هرندی رسیدگی کند. دو هزار نقطه میراثی در شهر تهران وجود دارد که این منطقه را به یک منطقه برجسته در کل کشور تبدیل کرده است، اما متاسفانه این منطقه با مشکلاتی هم روبرو هست.
 
وی گفت: شهرداری باید اعلام کند که چه تعداد کودک خیابانی را در این منطقه سازماندهی کرده، چند معتاد را به زندگی بازگردانده است و در کل شهرداری باید مدل اجرایی خود را در منطقه هرندی ارائه دهد.
 
انصاری عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نباید به آسیب‌های اجتماعی نگاه جزیره داشته باشیم اظهار کرد: در خصوص آسیب‌های اجتماعی باید به صورت هماهنگ در کل کشور فعالیت داشته باشیم و مسائلی را به صورت همه جانبه بررسی کنیم بنابر این نیازمند یک همکاری بین بخشی هستیم که متولی آن دولت است.
 
وی گفت:
در روزهای گذشته رئیس هلال احمر اعلام کرده بود که اگر در تهران زلزله بیاید شهرداری مسئول خسارت‌های ایجاد شده است اما باید سوال کرد که وظایف هلال احمر در این خصوص چیست.
 
الهه راستگو عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران اظهار داشت: بیست میلیارد تومان در کمیسیون فرهنگی اجتماعی به محله هرندی اختصاص پیدا کرده است اما متاسفانه وظایف و برنامه‌ها به صورت هماهنگ شده برنامه ریزی نشده است.
 
سرخی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در پروژه هرندی باید سعی شود که تمام الزامات در قالب برنامه تنظیم توسعه صورت گیرد.
 
وی گفت: بحث خود اشتغالی یکی از راه‌های مناسب و کم هزینه برای ایجاد اشتغال و از بین بردن آسیب‌های اجتماعی است نوسازی بافت‌های فرسوده نیز باید در زیر مجموعه برنامه پنجم توسعه نوسازی شوند و شهرداری می‌تواند با باز کردن معابرمنتهی به بافت‌های فرسوده زمینه‌سازی آنها تسریح ایجاد کند.
 
معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: پروژه هرندی و دوازده گود اطراف آن این محله را به یک منطقه پر خطر و به مانند میدان مینی تبدیل کرده است که نیازمند توجه ویژه است.
 
انتهای پیام/

براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.