كاهش سن تكدی گری و درآمدی بيش از ٦٠٠ هزار تومان اين افراد از جمله معضلات اجتماعی است كه نياز به نظارت جدی دستگاه های دولتی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،بسيارند كودكانی كه در طول شبانه روز با وسائل گوناگونی بر سر خيابان ها ايستاده و مشغول فروش وسائل و يا گدايی هستند.

البته در ميان اين خردسالان نوزاد ژنده پوش و خواب آلودی نيز ديده می شوند كه قرار است با سوزاندن دل عابران درآمدهای ميليونی صاحبان و يا پدر و مادر خويش را كسب كنند.

پسری ١٠ ساله از گدايی و شغل اين روزهای خود می گويد...

ساعت ٩ شب محمد ١٠ ساله به تنهايی در كنار دستگاه خود پرداز يك بانك  مشغول نقاشی كشيدن است كه با او شروع به صحبت كرديم و او اين‌گونه سخنان خود را شروع كرد:من كلاس چهارم دبستان هستم،من وديگر افرادی كه در اين محله گدايی می كنيم با يكديگر فاميل هستيم و همگی در كنار يكديگر در يك خانه بزرگ و استيجاری در يكی از محلات قديمی زندگی می كنيم،پدر من ٤ سال گذشته بر اثر يك تصادف در شهرمان فوت كرد و از آن به بعد بود كه من و مادرم به همراه ٤ خواهرم به تهران مهاجرت كرديم و اكنون برای گذران زندگی همه ی ما مجبوريم از صبح زود تا كنون كار كنيم.

از محمد درباره ی درآمد روزانه اش سوال كرديم و او اين‌گونه پاسخ داد:روزی نزديك به بيست هزار تومان درآمد دارم .

*درآمد متكديان تهرانی !!

پس از كمی جست و جو و گشت و گذار در برخی از محله ها به راحتی از درآمد گدايان اطلاعات خوبی را به دست آورديم كه بر اساس اطلاعات جمع آوری شده و يك برآورد ساده متوجه شديم كه درآمد يك متكدی در برخی از كلان شهرها از ١٠ هزار تومان آغاز و گاها به صد هزار تومان هم افزايش می يابد.

برخی از اين افراد در مدت زمان خاص به طور مثال سه يا چهار ساعت ٥٠٠ تا ٦٠٠ هزار تومان درآمد دارند.

متاسفانه قابل ذكر است كه گدايانی كه در خيابان های شهر كه بدون هيچ زحمتی درآمدهای بالايی كسب می كنند به دليل عادتی كه به اين شغل كاذب پيدا كرده اند حاضر به ترك اين كار و پذيرش شغل ديگری نيستند.

اما آنچه بيش از بيش در خيابان ها به چشم می آيد حضور و افزايش بيش از اندازه بانوانی است كه مشغول گدايی در كوچه و پس كوچه ها هستند.

*چرايی افزايش زنان متكدی؟؟

وجود زنان متكدی در جامعه سبب تحريك حس دلسوزی و انسان دوستانه ی بسياری از شهروندان می شود و اين خود نوعی افزايش بيش از بيش اين افراد سودجو را با خود به همراه دارد.

در واقع متكديان در نظردارند با نشانه گرفتن احساسات افراد از آن ها پول بيشتری دريافت و درآمد خود را تاجايی كه می شود، افزايش دهند.

اميد است با نظارت هرچه بيشتر دستگاه های مربوطه و البته فرهنگ سازی در ميان شهروندان رفته رفته شاهد كاهش تكدی گری و دلسوزی نا به جای افراد جامعه به اين ميليونر های گمنام در سطح جامعه باشيم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار