سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش نسبی دما طی دو روز آینده/نفوذ سامانه بارشی به کشور از روز سه شنبه

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا روند افزایش نسبی در اغلب مناطق کشور را خواهیم داشت.

احد وظیفه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت آب‌و‌هوای کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی طی امروز و فردا روند افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت.

وی گفت: در بعدازظهر امروز در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، کرمان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، وزش باد و در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود. این وضعیت در روز سه شنبه نیز در استان کرمان تداوم خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از بعدازظهر سه‌شنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور در برخی نقاط غرب، شمال غرب به تدریج سواحل غربی خزر ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود. این سامانه در روز چهارشنبه علاوه‌بر نواحی فوق بخش‌هایی از نواحی مرکزی، سواحل مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وظیفه گفت: ضمن اینکه در این روزها با نفوذ جریانات شمالی، تشدید بارش در استان‌های گیلان و مازندران و کاهش دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و دریای خزر نیز در این روز مواج است. این سامانه تا روز جمعه در کشور فعال خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت آب‌وهوای استان‌ تهران بیان کرد: وضعیت هوای تهران طی امروز صاف در پاره‌ای نقاط غبار‌آلود و در بعدازظهر با رشد ابر در ارتفاعات همراه است که دمای هوا در گرم‌ترین ساعات 23درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به 3درجه سانتی گراد می‌رسد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.