سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه کسانی به خاطر چاقی دست به خودکشی می‌زنند؟

اغلب عمل‌های جراحی لاغری طی یک تا سه سال بعدازعمل منجر به افزایش اضطراب، استرس و نهایتا افزایش میزان خودکشی دراین قبیل افراد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انجام عمل های زیبایی و جراحی‌های لاغری پدیده‌ای نوظهور دراکثر جوامع است که هزینه‌های زیادی راسالانه دراین کشور‌ها برجای می‌گذارد.آراستگی و میل به آراسته دیده شدن و زیبایی جزء صفاتی است که همه انسان‌ها درتمام دنیاخواهان آن بوده و مربوط به جنس خاصی نمی‌شود و مرد و زن هردو آن را می‌پسندند.

* احساس خودکم‌بینی 

اغلب افرادی که نسبت به قیافه خود نقد دارند و دچارحس خودبینی و کم بینی هستند تصمیم به انجام چنین جراحی‌هایی می‌گیرند.چاقی و کاهش وزن به عنوان یکی از عوامل و موارد زیباتر دیده شدن، برخی افراد را دچار مشکلات روحی و روانی بسیاری کرده است تاجایی که افراد چاق دچار دغدغه کاهش وزن شده و به دنبال راهی برای سریع‌تر لاغر شدن هستند. آنها با گرفتن رژیم‌های لاغری سخت و پرهیز از خوردن هرگونه موادغذایی مفید مورد نیاز بدنشان و باافراط درانجام حرکات ورزشی سعی درسریع لاغرشدن می‌کنند.

* شیوه‌های جدید لاغری 

این روزها علاوه برگرفتن رژیم‌های سخت غذایی و ورزش، شیوه جدیدی برای لاغرشدن آمده است و آن چیزی نیست جز عمل جراحی لاغری لیپوساکشن و اولتراسونیک لیپولیز است که طرفداران بسیاری را داشته و دراین مسیر هزینه‌های گزافی صرف انجام آنها می‌شود.

*دلایل روانی جراحی زیبایی 

معمولا افرادی که قصد انجام چنین عمل‌هایی را دارند نسبت به ظاهر و چهره خود نقد داشته و همیشه ناراضی‌اند البته نباید از لحاظ جسمانی و پزشکی برخی فواید اینگونه عمل‌ها رانادیده گرفت بلکه باید به عوارض آن‌ها نیز اشاره کرد.

افراد چاق معمولا از لحاظ روحی و روانی دچار اختلالاتی بوده و همیشه بااضطراب و استرس همراه هستند.آن‌ها برای اینکه درجامعه از وجه خوبی برخوردار باشند و ازسوی اطرافیان تایید شوند از ظاهر خود ناراضی بوده و به دنبال راهی برای زیباتر دیده‌شدن هستند.

آن‌ها باانجام این عمل‌ها به طور موقت به وضعیتی که دوست دارند رسیده و کوتاه‌مدت از این وضعیت راضی خواهند بود اما بعدازگذشت اندک زمانی بعدازعمل تازه باعوارض آن روبه‌رو می شوند.

آن‌ها بعدازعمل با معضلات جدید روحی و جسمی دیگری مبنی برعدم رضایت خود از چهره جدیدشان دست و پنجه نرم می‌کنند.

*خودکم‌بینی، قبل ازعمل، بعدازعمل

خودکشی یکی از پدیده‌های تاسف‌آوری است که دارای ابعاد شناخته شده روانی، اجتماعی، فرهنگی و بیولوژیکی و پیامدهای اقتصادی، انسانی است. این موضوع نه تنها به‌خاطر گسترش و شیوع جهانی آن‌ بلکه به علت وجود زمینه‌های مساعدکننده برای وقوع این پدیده دارای اهمیت است.

اغلب افرادی که جراحی لاغری می‌کنند نیازمند توجه و رسیدگی مداوم از طرف اطرافیان خود هستند تا از شدت افسردگی‌ها و حس نارضایتی آن‌ها از چهره جدیدشان بکاهد. براساس تحقیقاتی که توسط دانشمندان انجام شده است جراحی‌های لاغری باکوچک‌شدن حجم معده اینگونه افراد و کاهش موادمفید دریافتی آن‌ها دچار کمبود ویتامین‌ها شده واغلب باتغییرات هورمونی شدیدی روبه‌رو می‌شوند که مجموع این عوامل باعث منزوی‌شدن فرد و اضطراب زیاد در او می‌شود که گاها به شکل خودکشی نمایان می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.