این مساله شاید برای برخی‌ جالب باشد، اما مشکلات ناشی از آن حال و احوال اهالی را مکدر کرده است.

سفر استانی از تهران به البرز در عرض یک ثانیه!به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان _ مهسا محمدی :

پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن شبکه‌های اجتماعی میان تمامی افراد جامعه، راهی آسان برای برقراری ارتباط ایجاد کرده است، با سرچ کردن در موتورهای جستجو و مشاهده صفحات تلگرام و واتس‌آپ و گروه‌های اجتماعی که در آن ساخته می‌شود، عکس‌ها و متن‌های زیادی با موضوعات مختلف ردوبدل می‌شود ؛ این تصاویر می‌تواند، فاصله دو کشور را که کمتر از یک وجب است نشان دهد. البته این مرز باریک می‌تواند منحصر به مرز دو کشور نباشد ، مثل مرزی که شهرستان‌های ملارد و فردیس را از یکدیگر جدا کرده است.  این موضوع شاید برای برخی‌ جالب باشد اما مشکلات ایجاد شده ناشی از این مسئله حال‌واحوال ساکنان این منطقه را مکدر کرده است.

مجید ، 39 ساله در خصوص مشکلات این منطقه می‌گوید: چند روز گذشته در همین بلوار یکی از افراد این منطقه با یک خودرو تصادف کرد به طوری که منجر به فوت آن فرد شد، جنازه حدود یک ساعت برروی زمین ماند و تماس‌های ما با اورژانس و پلیس راهنمایی رانندگی شهرستان ملارد و فردیس بی‌فایده ماند و هر کدام با پاس دادن به ارگان مقابل از خدمت رسانی شانه خالی کردند.

* محروم شدن از مدرسه‌ای که تنها چند قدم با آن فاصله است

ساکنان این منطقه حتی برای تحصیلات فرزندان خود هم دغدغه‌هایی دارند که با این مشکل کلکسیون معضلات این منطقه کامل می‌شود.

یزدان، 25 ساله، از دیگر مشکلات این منطقه چنین اظهار نظر می کند : در آن سوی بلوار که جزء شهرستان ملارد محسوب می‌شود، مدرسه‌ای وجود دارد، که ساکنان شهرستان فردیس تنها چند قدم با آن فاصله دارند، اما به دلیل اینکه شهرستان فردیس جزء استان البرز است کودکان آن منطقه اجازه استفاده و تحصیل در این مدرسه را ندارند.

نبود سطل زباله، ریختن نخاله‌های ساختمانی و عدم روشنایی در شب مشکلات دیگر این دو شهرستان است، که به چشم می‌خورد.

حسین 42 ساله یکی از کسبه ی منطقه می‌گوید: در اینجا حتی خدمات اولیه‌ای که جزء وظایف شهرداری محسوب می‌شود ارائه نمی‌شود ؛ در این منطقه حتی سطل زباله وجود ندارد و گوشه و کنار خیابان و بلوار پر از زباله است و شهرداری هیچ اقدامی در خصوص جمع‌آوری آنها انجام نمی‌دهد.

با این وجود شهرداران شهرستان‌های ملارد و فردیس نظری متفاوت با شهروندان این منطقه دارند و می‌گویند: هیچ‌گونه کوتاهی‌ در خصوص خدمت رسانی شهری در این منطقه صورت نگرفته است!!


* پاس‌کاری مشکلات دو شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی

مشکلات به همین جا ختم نمی‌شود، در میان درد دل‌های اهالی این منطقه خدمات‌ رسانی ارگان‌هایی از قبیل اورژانس، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و ... نیز شنیده می‌شود آن هم به گونه‌ای که هر شهروندی از آن مناطق به این ارگان‌ها مراجعه می‌کنند آن‌ها را به دستگاه‌های آن سوی بلوار ارجاع می‌دهند و می‌گویند خدمات‌دهی این‌جا به ما مربوط نمی‌شود!!

شهروندان این شهرستان‌ها که مدت‌ها است قربانی تقسیمات کشوری شده‌اند تا چه زمانی باید میان ارگان‌های این دو شهرستان پاسکاری شوند و حقوق شهروندی شان نادیده گرفته شود ؟!


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار