سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

واکسینه شدن 25 هزار رأس دام برای مقابله با بیماری طاعون

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از واکسینه شدن 25 هزار رأس دام برای مقابله با بیماری طاعون در مناطق مختلف این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین؛بهمن نقیبی با اشاره به خطرات بیماری عفونی طاعون اظهار کرد: این بیماری در حیوانات نشخوارکننده به خصوص نمونه‌هایی با جثه کوچک به صورت مسری انتقال می‌یابد.

وی بیان کرد: این بیماری مهلک در جانوران با شکار حیوانات کوچک‌تر به جانداران وحشی و شکارچی منتقل می‌شود که رسیدگی سریع و به هنگام کارشناسان و متخصصان اداره کل دامپزشکی به نمونه‌های مشکوک می‌تواند از گسترش آن و سرایت به سایر جانوران جلوگیری کند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: با وجود اینکه در تمام بازدیدهای کارشناسان اداره کل دامپزشکی از شهرستان قزوین سابقه بروز و مشاهده بیماری طاعون در سطح مراتع اتفاق نیفتاده است اما اقدامات لازم برای رصد کامل منطقه و حوزه استحفاظی این استان انجام می‌شود.

نقیبی اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به بیماری‌های عفونی از قبیل طاعون در سطح مراتع، اقدامات لازم برای گسترش این بیماری در بین سایر جانوران انجام می‌شود.


مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: در برخی استان‌های همجوار با این استان با مشاهده نخستین دام تلف شده از بیماری طاعون، کارشناسان این اداره کل در نخستین گام 25 هزار رأس دام از حیوانات اهلی استان قزوین را واکسینه کردند.

وی یادآور شد: با توجه به پیشگیری از گسترش بیماری طاعون در مراتع و مناطقی که حیوانات غیراهلی نیز تردد دارند، مناطق مختلف حیات وحش استان قزوین اقدامات لازم برای ضدعفونی و سمپاشی انجام و به مسئولان محیط زیست این استان تحویل داده شد تا نظارت مطلوب بر این عرصه‌ها داشته باشند.

وی عنوان کرد: فعالیت صورت گرفته در راستای کاهش خطرات بیماری طاعون و تلاش مسئولان و کارشناسان اداره کل دامپزشکی قزوین برای بروز هر گونه آسیب در این زمینه می‌تواند موجب ارتقای سطح سلامت عرصه‌های دامی استان قزوین شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: طاعون ، قزوین ، حیوان ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.