همایش ملی «آب سرچشمه زندگی» صبح امروز در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین؛ دبیر اجرایی این همایش گفت: این همایش سیزدهمین دوره از سلسله کنفرانس های شبکه دانش آموختگان آلمان و ایران (GIAN) است که با هدف مطرح کردن چالش های آب در کشورهای خشک و نیمه خشک، تبادل تجربیات و گسترش شبکه ارتباطات علمی دانش آموختگان دو کشور برگزار می شود.

علی مهدوی گفت: سلسله همایش های (GIAN) به صورت دوره ای به میزبانی دانشگاه های مختلف کشور برگزار می شود و در این دوره دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با همکاری دانشگاه تهران میزبانی را برعهده دارد.

وی افزود: اکوسیستم های آبی، آب و پایداری محیط زیست، آب و جنبه های اقتصادی و اجتماعی، آب، تاریخ و فرهنگ، مدیریت آب در اقتصاد سبز، تغییر اقلیم و آب، بحران های آبی و مدیریت مخاطرات، نوآوری و پیشرفت های فناوری در حوزه آب و آب و انرژی از محورهای این همایش است.

وی گفت: از بین 56 مقاله رسیده به دبیرخانه، پس از داوری 43 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد 17 مقاله به صورت شفاهی و بقیه در قالب پوستر ارائه می شود.

به گفته مهدوی این همایش همچنین میزبان 13 تن از اساتید و دانش آموختگان حوزه آب از کشورهای آلمان، سریلانکا، ارمنستان و مصر است که مقالات خود را ارایه خواهند کرد.

این همایش دو روزه فردا به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اغاز ، اب ، سرچشمه ، زندگی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.