مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از رشد ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی این استان از 7 درصد به 12 درصد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین؛ قاسمی با اشاره به اهمیت پیوند اولیا و مربیان اظهار کرد: پیشرفت یا عدم پیشرفت جامعه به سه مقوله خانواده با محوریت مادر، تخریب و تکریم بزرگان جامعه و آموزش و پرورش و معلمان وابسته است.

وی افزود: اگر به ظرفیت و وجود خانواده به ویژه مادر توجه شود؛ جامعه از آسیب‌های احتمالی سالم می‌ماند، چراکه تکریم خانواده و بزرگداشت آن و رابطه اولیا با فرزندان می‌تواند نقش مهمی را در ایجاد جامعه‌ای سالم و به دور از ناهنجاری ایفا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نقش بزرگان در جامعه مهم است، به همین منظور برای گرامیداشت و ترفیع جایگاه آن‌ها باید تلاش کرد.

قاسمی اضافه کرد: باید مراقبت فردی در افکار را الگویی برای حفظ جایگاه خانواده قرار دهیم و مراقب اخلاق و رفتار خویش در جامعه باشیم، چراکه کودکان و فرزندان تأثیرپذیر از اخلاق و رفتار اعضای خانواده هستند.

وی در ادامه به نقش معلمان در آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان اشاره و عنوان کرد: آموزش و پرورش از ستون‌های جامعه است و در این راستا باید به اقشار مختلف آن به ویژه قشر معلمان توجه کرد تا زمینه رشد و کمال جامعه نیز گسترش یابد.

وی گفت: کسب آگاهی و علم از فعالیت‌ها و اقدامات اداره‌کل آموزش و پرورش در حوزه دانش‌آموزان توسط والدین جزء حقوق معنوی و مادی آن‌ها است؛ آموزش و پرورش باید در سیاست‌های اجرایی خویش والدین دانش‌آموزان را آگاه سازد.

انتهای پیام/گ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.