سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

كشف 280 سكه عتيقه دوران اسلامی در آمل

فرمانده انتظامی شهرستان " آمل" از كشف 280 عدد سكه عتيقه مربوط به ادوار مختلف تاريخی در آمل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ سرهنگ "ولي الله گنجيان مقدم گفت: در پی دريافت خبري مبني بر اينکه فردي در ملک شخصي اش واقع در يکی از روستاهای آمل اقدام به حفاری غيرمجاز نموده و در اين حفاري يک کوزه سفالي محتوي مقادير زيادي سکه قديمي پيدا کرده و در منزلش نگهداري مي کند، بلافاصله ماموران آگاهي پس از هماهنگی قضائی به يکسری اقدامات پرداختند.

وی افزود: با مشخص شدن صحت گزارش هاي دريافتي، پليس طي عمليات غافلگيرانه، فرد مذکور را دستگير و 280 عدد سكه عتيقه كه در منزل وي جاسازي شده بود را كشف کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل تصريح كرد: در اين ارتباط کارشناسان ميراث فرهنگي در بازديد از سکه هاي مکشوفه اعلام داشتند که سکه هاي مورد نظر داراي ارزش تاريخي مربوط به ادوار مختلف تاريخي و ضرب شده در دوران اسلامي در نقاط مختلف ايران است.

سرهنگ گنجيان در پايان افزود: اين اموال آثار باستاني و ميراث ملي ايران است و پليس نخواهد گذاشت تا در اختيار قاچاقچيان و افراد سودجو قرار گيرد از اين رو از تمام مردم عزيز درخواست مي شود تا در صورت اطلاع از هر اقدامي كه به قاچاق ميراث فرهنگي و ثروت ملي مربوط مي شود، پليس 110 را در جريان موضوع قرار دهند.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: کشف ، فرمانده ، آمل ، شهرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.