سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئوفیان:

مجلس آینده باید دغدغه مبارزه با فساد اقتصادی داشته باشد

دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین گفت: مجلس آینده باید بیش از هر موضوع دیگری دغدغه مبارزه با فساد اقتصادی را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین در هفتمین مجمع عمومی این حزب که صبح امروز (24 مهرماه) در ایوان شمس برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد حزب ایران‌زمین یک رویکرد اعتدالی و به دور از افراطی‌گری است.

وی افزود: از راه پنجه‌انداختن به صورت هم و تبدیل کشور به صحنه کارزار، تهمت و تطمیع امکان رسیدن به اهداف مقدس وجود ندارد.

رئوفیان ادامه داد: بنا داریم که در سال همدلی و همزبانی، در جهت رسیدن به یک جامعه همدل در سایه اخلاق و معنویات توأم با سیاست تلاش کنیم.

وی تأکید کرد:  هدف ما این است که در راستای رسیدن به یک مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری در شأن نظام جمهوری اسلامی و بنا بر خواست و توقع مردم فعالیت کنیم.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین ابراز کرد: رسیدن به یک نظام سیاسی مقتدر به درک درست و شناخت متقابل از حقوق یکدیگر بستگی دارد.

رئوفیان با بیان اینکه معنویت و اخلاق مقدم بر انتخابات است، گفت: حزبی که ایده‌اش الهی باشد، ارزشی است لذا افرادی که وارد شورای مرکزی یک حزب می‌شوند باید به جای باند بازی به سیاست ورزی توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه کشور را نمی‌شود با باند بازی اداره کرد، افزود: در کشور بیشتر به جای اینکه احزاب اداره کننده امور باشند این باندها تصمیم‌گیرنده هستند.

رئوفیان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به موضوع مفاسد اقتصادی ابراز کرد: واقعا دردناک است که پس از گذشت 36 سال از انقلاب همچنان صحبت از مبارزه با مفساد اقتصادی مطرح است.

وی با اشاره به وظیفه احزاب پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید کرد: احزاب وظیفه دارند که تلنگر و هشدار بدهند و از انحرافات جلوگیری کنند البته نوسازی اقتصادی امری مهم است که پیش نیاز آن جهاد اقتصادی از جنس جهاد مقدس است.

دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از پیشرفت اقتصاد مقاومتی راضی نیستند، گفت: خروجی برخی از مؤسسات مالی و اعتباری همانند بانک‌های بزرگ وال استریت و قمارخانه‌های بزرگ، سلاح مالی کشتار جمعی است.

وی با اشاره به ارتباط برخی نمایندگان دوره های قبلی مجلس با افرادی چون شهرام جزایری گفت: مجلس نباید به فکر سوداگری باشد، هنگامی که یک نماینده با پشتیبانی اسپانسرهای مالی‌اش وارد مجلس می‌شود، دیگر دغدغه منویات رهبری و مطالبات مردم را نخواهد داشت.

رئوفیان با بیان اینکه نمایندگان مجلس آینده باید بیش از هر موضوع دیگری دغدغه مبارزه با فساد اقتصادی را داشته باشند، گفت: قوای سه گانه و گروه‌های سیاسی باید دستانشان پاک باشد چرا که با دستمال آلوده امکان پاک کردن شیشه وجود ندارد.

دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین با اشاره به رویکرد تشکل متبوعش نسبت به دولت‌ها ابراز کرد: حزب اسلامی ایران زمین همواره حامی ولی منتقد دولت‌ها بوده است و با دیگر احزاب همگرایی و تعامل خوبی داشته و سعی کرده که در راستای دغدغه‌های مردم حرکت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئوفیان به بازخوانی فعالیت‌های حزب اسلامی ایران‌زمین در سالهای اخیر پرداخت و گفت: حزب اسلامی ایران زمین در بهمن ماه سال 87 و با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی فرد تشکیل شد و یک سال بعد مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور دریافت کرد.

وی اضافه کرد: حزب اسلامی ایران زمین در انتخابات ریاست جمهوری دهم، مجلس شورای اسلامی نهم، مجلس خبرگان رهبری و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور فعال داشته و امروز هم قصد داریم تا برای انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری به طور جدی فعالیت داشته باشیم.

دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین خاطر نشان کرد: پیش از این نیز برای تدوین قانون احزاب کارگروهی سه‌جانبه متشکل از دولت، مجلس و احزاب تشکیل شده بود که یکی از این احزاب، حزب اسلامی ایران زمین بود.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.