سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

آسیب زباله به حیات وحش بیش از شکاراست

تخریب محیط زیست و رهاسازی زباله های غیرقابل بازیافت در طبیعت بیش از شکار، حیات وحوش را به مخاطره انداخته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رئیس هیئت مدیره کانون شکار و دوستداران طبیعت استان قزوین با تأکید بر اینکه فعالان محیط زیست باید بیش از همه نسبت به آلودگی های محیط زیست حساس باشند گفت: فعالیت شکارچیان با مجوز و طبق برنامه کارشناسی صورت می گیرد تا به ایجاد تعادل در جمعیت وحوش کمک کند. 

عباس نیکویه دیشب در اولین گردهمایی شکارچیان و صیادان استان گفت: افکارعمومی نسبت به شکارچی دیدگاه منفی دارد که این دیدگاه باید تعدیل و اصلاح شود چرا که شکارچیان، حافظان و دوستداران طبیعتند.

وی افزود: اعطای مجوز سلاح و پروانه شکار به شکارچیان بر اساس برنامه و قوانین صورت می گیرد و این افراد تنها در محدوده های حفاظت شده و مجاز، فعالیت می کنند.

رئیس هیئت مدیره کانون شکار استان اضافه کرد: در تمام دنیا شکار بر اساس اصول علمی و کارشناسی و با مطالعه دقیق اطلاعات زیستی و جمعیتی وحوش صورت می گیرد و تنها در صورت افزایش بی رویه حیوانات مجوز شکار صادر می شود که این روند باید در کشور ما نیز انجام شود.

درویشان پور رئیس کانون شکار و دوستداران طبیعت استان قزوین نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این کانون گفت: شکار نباید به طور کلی ممنوع باشد بلکه باید به شکل مناسب و منطقی تعریف شود.

کانون شکار و دوستداران طبیعت استان قزوین در سال 88 تأسیس شده و در حال حاضر 180 عضو دارد.

استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده بنام باشگل در شهرستان تاکستان با وسعت 25 هزار و 198 کیلومتر مربع و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.