سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای شهر در هفته‌ای که گذشت:

از انتقاد قناعتی به عدم دسترسی به سامانه شهرسازی تا عدم آمادگی تهران برای پذیرش سالمندان

محکوم کردن جنایات آل سعود موضوعی بود که در هر 2 جلسه این هفته شورای شهر به آن پرداخته شد و البته به موضوعات شهری نیز پرداختند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای شهر در هفته‌ای که گذشت به محکوم کردن جنایات آل سعودند پرداختند و آن را محکوم و خواستار رسیدگی به آن شدند و در ادامه موضوعات و چالش‌های شهری را نیز طبق روال همیشه در دستور کار خود قرار دادند که مهم‌ترین عناوین آن به این شرح است:

*** چمران: آل سعود در دوران جاهلیت به سر می‌برد

مهدی چمران رئیس شورای شهر در آغاز یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورا به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: جان باختن تعداد قابل توجهی از مسلمانان نشان از بی‌تدبیری آل سعود دارد و همچنان در غرور و تکبر دوران جاهلیت زندگی می‌کند.

*** 81 درصد حریق در ساختمان‌های زیر 5 طبقه رخ می‌دهد

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورا گفت: 81 درصد حریق‌ها در ساختمان‌های 5 طبقه به پایین رخ می‌دهد که متأسفانه این امر به دلیل عدم دریافت استعلام ایمنی در پایان کار است.

*** لزوم بازنگری در مأموریت‌های کمیته امداد

فاطمه دانشور، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورا ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از سازمان‌هایی است که حمایت از کودکان بی‌سرپرست جز مأموریت‌های اصلی آن محسوب می‌شود اما یکی از معضلات آسیب‌های اجتماعی کودکان بدسرپرست و یا کودکانی هستند که از نعمت پدر برخوردارند اما عهده‌دار تأمین معاش خانواده هستند و باید بازنگری جدی در مأموریت‌های این نهاد انجام شود.

*** عدم آمادگی تهران برای پذیرش معلولان و سالمندان

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورا اظهار کرد: شهر برای حضور سالمندان و معلولان آماده نشده و این امر موجب می‌شود تا حضور این افراد در جامعه محدود شود.

*** انتقاد مختاباد به ادامه ساخت و ساز میدان سپاه

عبدالحسین مختاباد، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه ضمن انتقاد از ادامه ساخت و ساز میدان سپاه گفت: متأسفانه علیرغم هشدارهای مختلف شاهد ادامه ساخت و ساز میدان سپاه هستیم از این رو از رئیس شورای شهر درخواست می‌کنیم به همراه مسئولان امر به این موضوع رسیدگی کند.

*** درخواست دوستی به احداث بیمارستان سوانح سوختگی در تهران

اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ضمن بیان فرسودگی دانشگاه تهران و لزوم رسیدگی به آن اظهار کرد: متأسفانه 100 تخت به سوانح و سوختگی اختصاص داده شده که این امر مطلوب نیست و درخواست داریم بیمارستان 100 تخت خوابه برای این امر اختصاص داده شود.

*** انتقاد قناعتی از مسدود شدن دسترسی به سامانه شهرسازی

ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر گفت: متأسفانه سیستم برای ورود به سامانه شهرسازی فعال نیست و این در حالی است که تخلفات زیادی در این حوزه شناسایی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، آل سعود ، حریق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.