سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش استاندارد لبنیات عامل مهم رقابت با صادرکنندگان

مدیر عامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور بیان کرد: اعمال مشوق‌های صادراتی و افزایش استانداردها تأثیر بسزایی در رقابت با دیگر صادر کنندگان دارد.

محمد رضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صادرات لبنیات به روسیه اظهار داشت: پروتکل صادرات لبنیات به روسیه پس از چندین مرحله مذاکرات با بازرگانان روسی در خصوص شرایط حمل ونقل و رعایت  استاندارها مطرح شده و قرار بر این است تا پس از تأیید استانداردها از سوی هیات و بازرگانان روسی این محصول به روسیه صادر شود.

وی در ادامه افزود: بیشترین حجم صادرات لبنیات به کشورهای عراق، افغانستان و حاشیه خلیج فارس بوده و تاکنون هیچ نوع صادرات محصولات لبنی به روسیه نداشته‌ایم.

اسماعیلی با اشاره به مشکل صادر کنندگان گفت: اعمال مشوق‌های صادراتی، واگذاری اختیارات جز به اتحادیه‌ها و همچنین افزایش استانداردها از سوی دولت تأثیر به سزایی در صادرات دارد و می‌تواند عامل مهمی در رقابت با دیگر صادر کنندگان در بازارهای هدف داشته باشد.

مدیر عامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور تصریح کرد: سال گذشته صادرات محصولات لبنی 500 الی 600 میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته به گونه‌ای که با افزایش کیفیت و مرغوبیت محصولات و ایجاد بازارچه  و سردخانه در کشورهای هدف تولید را بیش از پیش افزایش داد.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.