سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین ؛

۱۰۵ هزار هکتار از اراضی استان قزوین در حال بیابانی شدن است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی و دارای مالکیت شخصی کشاورزی در حال بیابانی شده است و ۲۳۹ هزار هکتار نیز در معرض این پدیده آسیب زاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛علی اکبر اسداللهی افزود: انجام مطالعات تفصیلی اجرایی در محدوده كانون فتح آباد  مطالعات تفصیلی اجرایی در محدوده کانون دوقوزلو در حوزه بوئین زهرا، تهیه طرح پرورشی تاغزار فتح آباد ، از کارهای مهمی است که برای جلوگیری از بیابانی شدن استان صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال احداث کمپ تولید نهال گلدانی در یعقوب آباد آبیک و حاج آقا کیشی بوئین زهرا انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: اجرایی شدن طرح ترسیب کربن برای حداقل زیر حوزه آراسنج، تغییر برنامه کشت و الگوی مصرف آب از طرح هایی است که پیشنهاد می شود و با توجه به مطالعه طرح تفضیلی، اجرایی مناطق بیابانی در سطح ۹۰ هزار هکتار برای اجرایی شدن بخشی از پروژه های پیشنهادی در طرح به ۸۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا دریک دوره پنج ساله عملیاتی شود.

وی گفت:در سالهای گذشته ۲۹ هزار و ۱۵۰ هکتار در استان کانون بحران داشتیم که این میزان به بیش از ۹۰ هزار هکتار افزایش یافته که تغییرات اقلیم، وجود سازندهای زمین ساختاری فرسایش پذیر، وزش بادهای شدید در منطقه در افزایش این کانونها موثر بوده که باید با اقدامات آبخیزداری از روند روبه رشد آن جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.