سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

اجرای نخستین طرح آبرسانی روستاهای کشور با مشارکت بخش خصوصی

برای نخستین بار در کشور قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی برای آب رسانی به روستاهای کشور بین مدیران عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان و گروه سرمایه‌گذار بخش خصوصی به ارزش 80 میلیارد ریال امضا شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  جوان از رشت؛استاندار گیلان درباره این قرارداد گفت: با اجرای این طرح آب مورد نیاز 12 روستای شهرستان آستانه اشرفیه با ظرفیت 3 هزار و 123 مترمکعب در شبانه روز تأمین می‌شود.

محمد علی نجفی با بیان اینکه بر اساس این قرارداد دولت 20سال به صورت تضمینی آب این طرح را خریداری می کند افزود: تأسیسات و امکانات ایجاد شده در این طرح پس از گذشت این مدت به آب و فاضلاب روستایی گیلان تحویل داده می‌شود.

وی به شاخص 62 درصدی بهره مندی روستاهای گیلان از آب آشامیدنی بهداشتی در سال 91 اشاره و تصریح کرد: با تلاش های انجام شده این شاخص هم اکنون به 71 درصد رسیده است و آب رسانی به 285 روستا نیز هم اکنون در حال اجراست.

وی مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های آب و فاضلاب را علاوه بر کم شدن طول دوره به دلیل افزایش سرعت کار ، ارتقا کیفیت و رفاه زندگی مردم دانست و در ادامه عنوان کرد: نباید برای کارهای زیربنایی و نیازهای اصلی جامعه صرفاً به منابع دولتی اتکا داشته باشیم

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز گفت : با اجرای طرح آب رسانی به 12 روستای آستانه‌ی اشرفیه 6 درصد بهره مندی روستاهای این شهرستان از آب آشامیدنی سالم از 82 درصد به 100 درصد افزایش می یابد.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.