سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یکتا ناصر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بعد از «مردگان بی‌کفن و دفن» به یک استراحت نیاز دارم

واقعا «لوسی» نقش بسیار سختی است که احتیاج به همه‌ توان و انرژی من دارد و بعد از آن به یک استراحت نیاز دارم.

یکتا ناصر بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشنامه گفت: نمایشنامه را سال‌ها پیش خوانده بودم و خیلی دوستش داشتم و در ذهنم مانده بود. در آن زمان در فیلم «با من بمان» با آقای لبخنده همکاری می‌کردم و می‌دانستم که ایشان در همین  نمایش با آقای سمندریان در نقش هانری به ایفای نقش پرداخته بودند و برایم بسیار هم محترم هستند و خیلی چیز‌ها را به من یاد داده‌اند  و واقعا  خودم را به ایشان مدیون می‌دانم و  به مراتب علاقه‌ من به این نمایشنامه بیشتر شد و پس از ده سال با یک دید دیگر به آنه نگاه کردم.

وی درباره نقش خود اظهار داشت: نقش «لوسی» برایم جذاب بود و از آن دسته از شخصیت‌هایی است که شاید خیلی از بازیگرها دوست داشته باشند بازی کنند، وقتی این اثر را آقای هادی به من پیشنهاد کردند بسیار خوشحال شدم و بعد از مدتی که دوباره نمایشنامه را خواندم بدلیل مطالعه واطلاعات بیشترم نسبت به گذشته برایم مهمتر شد.

 وی با بیان اینکه بعد از اجرای این نمایش به یک استراحت نیاز دارم عنوان کرد: واقعا نقش بسیار سختی است و احتیاج به همه‌ توان و انرژی من دارد. همچنین تمرین‌های مداومی که در عرض پنج ماه درگیر آن بودیم و روزی هفت‌، هشت ساعت به تمرین می‌پرداختیم احساس می‌کنم بعد از نمایش به یک استراحت ذهنی نیاز دارم.

وی در این راستا افزود: با وجود اینکه در عرصه تئاتر فعالیتم کم بوده و نوپا هستم‌، اما می‌بایست کار دشوارتری نسبت به تصویر روی صحنه می‌رفت. از طرفی با نقشی که هر روز به ایفای آن می‌پردازی، می‌توانی خودت را در جهت درست نقدها از سوی مخاطبان تصحیح کنی و‌لی در تصویر امکان این امر نیست و غیر از کارگردان هیچ شخصی نیست که بتواند تو را راهنمایی کند‌.

بازیگر «اولین شب آرامش» در راستای اینکه مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته مطرح کرد: مطالعات و صحبت‌های بسیاری صورت گرفت تا این نمایشنامه اجرا شود و می‌توانم بگویم احساس رضایت از نتیجه‌ کار و تجربه بدست آمده دارم.

ناصر در‌باره کم‌رنگ شدن خود در عرصه‌‌ رسانه گفت: نظرم بر این است که نقشی را بازی کنم که شخصیت پردازی خوبی شده باشد اما متاسفانه فیلمنامه‌ها آماده نیست و بودجه‌ای که باید در نظر گرفته شود تا پرداخت کنند، مناسب نیست.

بازیگر «جاده قدیم» در خصوص فعالیت در عرصه تئاتر عنوان کرد:  درست است که هزینه چندانی دریافت نمی‌کنی و در فشار کاری زیادی هستی اماخوبی تئاتر به این است که آدم چیزهایی  یاد می‌گیرد که گاهی بعضی از جاها تو را درهمین‌ فشار کاری می‌گذارند اما متاسفانه متخصص نیستد و این امر موجب می‌شود تا در این عرصه سیر نزولی را طی کنیم و تا زمانیکه مجبور نشوم و تا وقتیکه این شرایط وجود داشته باشد، فعالیتم را محدود به یک سری از جاه‌ها می‌کنم.

وی با بیان اینکه تلویزیون مخاطبان بسیاری در اقسا نقاط کشورمان دارد گفت: من تلویزیون را دوست دارم چون حتی با آدم‌هایی که در برخی از شهرستان‌ها از سینما محروم هستند می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم و با زمان طولانی که برای سریال‌ها در نظر گرفته می شود می‌توان به آنها نزدیک شد.

ناصر در راستای توهین مردم در فضای مجازی به هنرمندان بیان کرد: با وجود اینکه خودم زیاد در صفحات اجتماعی فعالیت آنچنانی ندارم اما گاهی شاهد این هستم که مردم با بغض شدیدی به آدم‌ها توهین می کنند و از الفاظی استفاده می‌کند که بسیار گزنده و ناشایست است، در واقع با این کار خود به زندگی شخصی آدم‌ها دخالت می‌کنند.

وی در این راستا افزود: وقتی ما می‌توانیم با یکدیگر مهربان باشیم چرا این اتفاقات صورت می‌گیرد و موجب آزرده شدن هم می‌شویم همه می‌توانند قهرمان باشند اصول اولیه‌ی انسانی را رعایت کنند قطعا همه ما ایراداتی داریم و چه بهتر است به جای اینکه ما را نقد کنند به نقد بازیمان بپردازند و کاش بشود آدم‌ها با نگاه پر‌محبت‌تری به ما نگاه کنند.

گفتنی است؛ نمایش «مردگان بی‌کفن و دفن» به کارگردانی منوچهر هادی در فرهنگسرای نیاوران شهریور و مهر 94 ساعت 18:00 روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به: نویسنده: ژان پل سارتر، تهیه‌کننده: مهدی محرابی، مدیر تولید: مجید محرابی، مشاور کارگردان: علی سخنگو، بازیگران: رسول نجفیان، کاظم بلوچی، سیروس همتی، آرش مجیدی، یکتا ناصر، سینا رازانی، مهدی محرابی، مجتبی طهمورث، علی شادمان، ایمان صفا اشاره کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.