سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از شهر هوشمند تا پایان سال در تهران

استاندار تهران گفت: شهر هوشمند تا پایان سال در تهران با حفظ بافت طبیعت لواسان به بهره برداری می رسد که باعث کاهش هزینه‌ها می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سید حسین هاشمی استاندار تهران در سفر به شهرستان شميرانات منطقه لواسانات در مراسم افتتاح پروژه های شهری اظهار کرد: دنیای امروز دنیای آتی است که کارایی تقریبا مورد نیاز شهرها، کشورها و درتمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد لذا آماده سازی شهر هوشمند در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: افتتاح شهر هوشمند دنیا طبق زمانبندی‌های تعیین شده بر امنیت شهر، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز کمک و از تخلفات پیشگیری می کند و همچنین اینترنت پر سرعت از جمله مزایای این طرح است.

هاشمی تصریح کرد:‌شهر هوشمند تا پایان سال در تهران با حفظ بافت طبیعت لواسان به بهره برداری می رسد که باعث کاهش هزینه‌ها می شود و  به نظر می رسد هم از لحاظ امنیت و هم از لحاظ کنترل جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز خدمات برای شهروند امکان پذیر شود.

وی در ادامه افزود: با اجرای این طرح حتی می توان یک کابل تلویزیون به منازل انتقال داد و به این صورت اینترنت پر سرعت در اختیار  مردم قرار می گیرد.

استاندار تهران ادامه داد: این اقدام علاوه بر اینکه امنیت شهر را تضمین می کند باعث جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز می شود و می تواند از سیستم‌های الکترونیکی کمک گرفت و همچنین ورود و خروج تعداد خودروها را کاملا تحت نظارت قرار دهیم.

رضایی کارشناس اجرایی در ادامه گفت: شهر هوشمند نزدیک 5 ماه است که به صورت پایلوت در استان تهران مطرح است و همچنین مجموعه استانداری برای ایجاد بستر مناسب بر تمام مراکز اصلی شهرها و کمربندی ها اقدام کرد.

وی با اشاره به استفاده از دوربین‌های مداربسته در مراکز اصلی شهر بیان کرد: در تمام مراکز اصلی شهر دوربین‌های مدار بسته استفاده شده است.

کارشناس اجرایی تاکید کرد: اینترنت پر سرعت از جمله ویبر نوری، وای فای در آموزش مجازی در کیوسک‌ها و فرهنگسراها نیز اجرا که این اقدام باعث می شود شهروندان به راحتی در یک محیط امن و زیبا تر تردد کنند.

وی از احداث 15 کیلومتر فیبر نوری احداث شده خبر داد و گفت: سنسورهای زلزله سنج به بحث کنترل آب و هوا نیز از جمله تجهیزات این شهر است .

گفتنی است؛ در اين مراسم كه با حضور استاندار تهران برگزار شد پروژه های جدول گذاری با اعتبار 2 ميليارد و 100 ميليون تومان،روكش آسفالت با اعتبار 9 ميليارد و 635 ميليون تومان ،پياده روسازی با اعتبار 800 ميليون تومان،پروژه آبنمای شهرداری با اعتبار يك ميليارد و 580 ميليون تومان،پارك قاضی آباد شمالی با اعتبار 7 ميليارد و 322 ميليون تومان ،اتاق مونيتورينگ و سيستم نظارت تصويری شهر  با اعتبار 3 ميليارد و 425 ميليون تومان،پارك  قاضی آبادجنوبی با اعتبار 7 ميليارد و 576 ميليون تومان و ديوار كشی ميدان اصلی لواسانات با اعتبار 221 ميليون تومان افتتاح شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.