سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

اعلام برنامه های دوازدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

برنامه های دوازدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز از سوی دبیر اجرایی این جشنواره اعلام شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، اسماعیل پاشایی با بیان اینکه این جشنواره از 15 شهریور شروع خواهد شد گفت: در اولین روز جشنواره نمایش 'ئه بی باشتر' از مهاباد به کارگردانی قطب الدین صادقی در بخش ویژه به روی صحنه می رود.

وی افزود: تئاتر 'انفال' از بانه به کارگردانی سامان مهران و فرزاد حسن میرزایی،'عیشا' از سنندج به کارگردانی فریدون حامدی و 'له گوتره شاد' از بوکان به کارگردانی کیانوش فتاحی در بخش مسابقه و 'خالوو واینا' از سلیمانیه کردستان عراق به کارگردانی کامران رووف در بخش ویژه در دومین روز جشنواره به اجرا در می آیند. وی افزود: در سومین روز جشنواره نیز 'بالنده کانی گه رمیان' از سنندج به کارگردانی حسن ترقی و 'چریکه واران' از کرمانشاه به کارگردانی نیلوفر قلعه شاخانی در بخش مسابقه و 'نوکه ری دو ئه ارباب' از دیاربکر ترکیه در بخش ویژه اجرا می شوند.

پاشایی گفت: در سومین روز همچنین'ورچ' از مریوان به کارگردانی محمدامین کهنه پوشی، 'ده نگ آییر' از شیروان خراسان به کارگردانی کاظم صفرپور،' برینی هه زار ئاواز' از سقز به کارگردانی علیرضا اسماعیلی و 'خه ونیک بو زه وین 'از ایلام در بخش مسابقه نمایش داده خواهند شد.

وی بیان کرد: برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار در سالن کتابخانه شهید ملا محمد امینی و رونمایی از کتاب 'روژ ژمیری شاریک' که مجموعه 9 نمایشنامه کردی است از دیگر برنامه ها خواهد بود.

به گفته وی این جشنواره با حضور مسوولان و هنرمندان روز پنجشنبه 19 شهریور ساعت 10 صبح به کار خود پایان خواهد داد.

پاشای افزود: این جشنواره از 15 تا 19 شهریور با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کردستان، فرمانداری شهرستان سقز، شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصناف و بازاریان، انجمن هنرهای نمایشی کردستان و دفتر انجمن نمایش سقز برگزار خواهد شد.

سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.