سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنر رضوی در دامنه‌ای به وسعت همه عاشقان فراگیر است

امام جمعه بجنورد در پیامی به دهمین جشنواره تئاتر رضوی، هنر را آئینه تمام نمای انسانی، نماد تعالی و کمال بشریت دانست که تاثیر گذاری و ارزشمندی آن بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، حجت الاسلام و المسلمین  یعقوبی در آستانه آغاز به کار این رخداد بزرگ نمایشی کشور، پیامی صادر کرد که به شرح زیر است:

هنر همواره برای بیان مفاهیم روحانی، اندیشه های والای انسانی، معنویت و ارزشهای متعالی زیبایی شناسانه، در روح کمال جوی انسان این خلیفه الله به ودیعه گذاشته است.

 هنر آئینه تمام نمای انسانی است، نماد تعالی و کمال بشریت که تاثیر گذاری و ارزشمندی آن در طول تاریخ به کسی پوشیده نیست.

و آنگاه که این هنر به تأسی از انبیاء و اولیاء الهی به ویژه مقامات رضوی، فضایل، کرامات و شأن و منزلت وجود مقدس آن هشتمین اختر تابناک، دست به خلق و آفرینش هنرمندانه و متعهدانه میزند، جان مشتاقان حضرتش را سیراب نموده و اکسیر عشقی است برای رهروان و مریدان حضرتش در ادامه راه، راهی روشن که به گنبد و گلدسته های طلایی سر سرائیده به اوج لاجوردی فلک ختم می شود.

هنر رضوی فراگیر است، در دامنه ای به وسعت همه عاشقان و دلدادگان از هر دین و آئین.

و این رسالت بزرگی است در ادای دین به این همه نعمت و لطف الهی و ودیعتی است از سوی حضرت حق، موهبت زندگی و هم نفسی در هوای آغشته به عطر رضوی.

امید است، هنر تئاتر این هنر متعالی و انسان ساز، بار دیگر در خدمت ارزشهای معنوی وفرهنگ پر بار رضوی قرار گیرد و به مدد الطاف الهی ، عطر روح افزای رضوی همراه با تلاش موثر و سازنده شما اصحاب اندیشه و هنر و دست اندرکاران این رویداد ارزشمند دینی همسو با آرمان های معمار کبیر انقلاب، نقشی بایسته و شایسته در جامعه ولایت مدار خراسان شمالی ایفا نماید. واین جشنواره زین پس مرکز ثقل جریانهای فاخرهنری دینی در این استان گردد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.