سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

گردهمایی مداحان شهرستان آمل

همزمان با ایام شهادت امام صادق(ع)، گردهمایی مداحان اهل بیت(ع) شهرستان آمل در مسجد المهدی(عج) آمل برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی با اشاره به سخنان آیت الله جوادی آملی در دیدار با مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، خاطرنشان کرد: وظیفه روحانیان و کسانی که پشت تریبون قرار می گیرند این است محبت به اهل بیت معصومین(ع) را در میان مردم ترویج دهند.

وی تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا بدی ها تبدیل به خوبی ها شده و ارزش ها در جامعه حکفرما شود که برکات و ثمرات گرانقدری دارد.

حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر این که اهل بیت معصومین(ع) باید به بهترین نحو ممکن به مردم شناسانده و معرفی شوند، گفت: کلام اهل بیت معصومین(ع) باید بدون برداشت سلیقه ای و شخصی به مردم منتقل شود که امری مهم و ضروری است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل افزود: سخنران یا مداحی که پشت تریبون قرار می گیرد باید آگاهانه و براساس احادیث و آیات قرآنی سخنان خود را بیان کرده و از بیان امور حاشیه ای پرهیز کند.

وی با تاکید بر این که آموزش جامعه مداحان در دستور کار قرار گیرد، بیان داشت: فعالیت های جدیدی به منظور ترویج کیفیت و ساماندهی امور مداحان انجام شود که ثمرات بسیاری دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: مداحان در برنامه های خود دقت و توجه لازم را داشته تا به نحوی شایسته به مدح اهل بیت معصومین(ع) بپردازند و زمینه های ترویج دوستی و محبت اهل بیت معصومین(ع) با مردم را فراهم کنند.

رسول باقری، مدیر کانون مداحان شهرستان آمل با تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) در مسیر ترویج دین مبین اسلام گام های ارزشمندی برداشته است که باید ادامه دهنده راه و روش والای این امام همام باشیم.

وی با بیان این که مداح از جایگاه ویژه و ارزنده ای برخوردار است، بیان داشت: تمام اعمال و رفتار مداحان باید محترمانه باشد و تلاش کنیم از نظر اخلاقی با صداقت، متانت و آگاهانه با مردم رفتار کنیم.

باقری با اشاره به این که فعالیت های مداحان نباید تنها متکی به ماه های رمضان، محرم و صفر باشد، تصریح کرد: مداحان باید تلاش کنند تا در طول ایام سال برنامه های ارزشمندی برگزار کرده و رویکرد آنان در مسیر معرفت افزایی در میان آحاد مردم و نسل جوان جامعه باشد.

مدیر کانون مداحان شهرستان آمل افزود: علاقمندان به مداحی باید در محضر اساتید خوب حضور پیدا کرده که پایه و اساس اصلی مداحی دانش است و باید با بهره گیری از آن کیفیت کار خود را بالا ببریم.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: مداحان ، شهرستان ، تلاش ، محبت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.