سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

لزوم ورود شرکت‌های فنی مهندسی به بخش خصوصی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی توسعه مسائل بازرگانی کشاورزی را از اولویت‌های این سازمان عنوان و بر لزوم ورود شرکت‌های فنی مهندسی به بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گردهمایی مدیران عامل شرکت‌های فنی مهندسی کشاورزی، توسعه مسائل بازرگانی کشاورزی را بعد از "تحول نیروی انسانی" اولین اولویت این سازمان عنوان کرد و گفت: باید شرکت‌های مدرن بازرگانی تاسیس شود تا راه پیشرفت اقتصادی برای افراد خلاق و مستعد در این زمینه فراهم شود.

مجتبی مزروعی لزوم ورود شرکت‌های فنی مهندسی به طرح‌هایی نظیر "تجمیع چاه‌های کشاورزی" بدون اتکا به پروژه‌ها و اعتبارات دولتی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید زمینه ورود این شرکت‌ها به بخش خصوصی را فراهم کنند و حداقل موجودی برای سرمایه‌گذاری در صندوق توسعه بخش کشاورزی، 10 میلیون تومان است.

وی با اشاره به دسته‌بندی موضوعی شرکت‌های فنی مهندسی اعم از خدماتی، بازرگانی مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح بر اساس فعالیت شرکت‌ها تاکید کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز گفت: ایجاد شرکت‌ها در تمام زیربخش‌های کشاورزی بجز قسمت فنی مورد غفلت قرار گرفته است.

محمدرضا اورانی افزود: متاسفانه قانونی برای الزام کشاورزان جهت استفاده از خدمات فنی و مهندسی وجود ندارد.

در این جلسه همچنین مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تفکیک شرکت‌های فنی مهندسی به فعال و نیمه فعال گفت: نحوه تعامل جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با شرکت‌های فوق بر همین اساس تعریف می شود.

محمد رضا اقدسی اولویت برون سپاری کارها در جهاد کشاورزی را با شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای دانست و با اشاره به استخدام کارشناسان جدید در مراکز جهاد کشاورزی افزود: تعدادی از این کارشناسان با سابقه 8 سال تجربه در سمت ناظر و داشتن تحصیلات بالا سبب پویایی در بخش کشاورزی استان شده‌اند.

معاون صندوق توسعه بخش کشاورزی خراسان رضوی نیز که در جلسه حضور داشت، ضمن تشریح چگونگی تشکیل و عملکرد صندوق ابراز امیدواری کرد سهم تشکل‌های ترویجی در صندوق کامل شده و ارتقا یابد تا این تشکل‌ها از تسهیلات ارزان قیمت و سهل الوصول بهره‌مند شوند.

جعفری با بیان اینکه در طرح بازنگری سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی کف ده میلیون تومانی منظور شده است، ادامه داد: سهام‌دار به ازاری هر مبلغ، 1.9 برابر تسهیلات قرض الحسنه 4 درصد با بازپرداخت 9 ماهه دریافت می‌کند.

وی سرمایه ثبتی صندوق توسعه بخش کشاورزی خراسان رضوی را 36 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سرمایه مربوط به 366 تشکل در زیربخش‌های مختلف است.

گفتنی است مدیران عامل 80 شرکت فنی مهندسی کشاورزی در این گردهمایی حضور داشتند.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.