رئیس کل دادگستری خراسان رضوی؛

حفظ حقوق مردم از اولویت های مهم قوه قضاییه

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: با توقف خرید و فروش سهام پدیده از پیدایش مشکلات بیشتر مردم جلو گیری کردیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مظفری در آستانه روز خبرنگاردر نشست خبری با بیان اینکه حفظ حقوق مردم از اولویت‌های مهم ماست افزود: پدیده باید به تعهدات خود عمل کند تا سرسوزنی از حقوق مردم ضایع نشود و مردم هم بدانند تمامی مسؤولان و کارشناسان پیگیر احقاق حق آنها هستند.

وی در ادامه با اشاره به جلوگیری از خرید و فروش املاک پدیده تصریح کرد: اگر از نظر قانونی و اداره ثبت این املاک مورد تأیید باشد ما مانع خرید و فروش املاک پدیده نخواهیم شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه اگر خبرها صحت و سقم داشته باشد خود نوعی پیشگیری است، تصریح کرد: هیچ اقدامی برای پیشگیری لازم نیست و امروز در جامعه نیاز به اخبار گوناگون هست که با امانت داری و صداقت در خبر باعث جلب اعتماد مردم شد.

وی درخصوص اینکه دخل و تصرف درخبر از نظر شرعی و قانونی صحیح نیست افزود: اگر خبرنگاران اخباری را که دریافت می‌کنند منطقی و درست باشد مسؤولان هم به صورت منطقی با رسانه‌ها برخورد خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری علنی و غیرعلنی بودن دادگاهها را اینگونه بیان کرد و گفت: همه دادگاهها به صورت علنی است، مگر براساس حکم دادگستری که مبنی بر غیرعلنی بودن جلسه باشد و برای حضور خبرنگار در دادگاهها باید با اعلان قبلی و هماهنگی با حفاظت دادگاهها صورت گیرد.

وی در ادامه بحث با اشاره به منتفی شدن اجرای محکومیت مالی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی این قانون ممانعت از بازداشت و برای ثبت مهریه معرفی مال و اموال فرد مقابل است که برای کاهش آمار طلاق مشاوران و کارشناسانی را برای این کار گذاشته و هیأتی جداگانه برای طلاق توافقی مطرح شده است تا از مشکلات خانوادگی کاسته شود.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد در ادامه این نشست، در خصوص پیشگیری از موسسات مالی غیر مجاز گفت: از سال 90 پیگیری‌های نسبت به صادر شدن مجوز برای موسسات مالی طبق مقررات با بانک مرکزی بوده است.

غلامعلی صادقی درادامه با اشاره به تاخیر در رسیدگی به پرونده میزان اظهارداشت: مشکل اصلی منابع مالی است و تبدیل این اموال به وجه نقد است که برای اینکار به تشریفاتی چون مزایده در چند مرحله و فروش این اموال داریم.

وی با بیان اینکه هر شخص حقیقی و حقوقی در این راستا به میزان کمک کند خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات کلانی برای پدیده و اشخاص حقیقی پرداخت کرده است و اگر پدیده در مهلت قانونی بتواند بدهی‌های خود را به میزان پرداخت کند این مشکل مالی هم رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.