سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت عرصه‌های بالینی بهداشت و درمان نقطه عطف نظام سلامت

تقویت عرصه‌های بالینی بهداشت و درمان کشور زمینه‌ساز تقویت نظام سلامت و بهبود سلامت جامعه می‌شود.

سیم‌فروش متخصص کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نقش آموزش عرصه‌های بالینی کشور افزود: نقش آموزش در تمام جوامع پیشبرنده است و نباید از آن غافل بود.

وی گفت: همانطور که دنیا در حال تحول است در این راستا بیماری‌ها هم نوپدید و در حال تحول هستند و نباید از آموزش هم غافل بود.

وی گفت: امروزه بزرگترین دانشگاه‌های دنیا نیز در عرصه آموزش نقش آفرینی می‌کنند ما نیز نباید از این عرصه غافل شویم.

سیم‌فروش در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علوم پزشکی به سرعت وارد بازار کار می‌شوند و این در حالی است که دانشجویان فنی و مهندسی با گذراندن کار‌ورزی بعد از فارغ‌التحصیلی و به تدریج وارد بدنه اشتغال جامعه می‌شوند.

وی اظهار داشت: آموزش و حضور فعالانه اساتید در عرصه بالین کشور رمز موفقیت دانشجویان علوم پزشکی و اشتغال موثر و به موقع آنهاست.

سیم‌فروش گفت: آموزش در هر جامعه‌ای نیازمند برنامه‌ریزی، مدیریت و حمایت مادی و معنوی است و سیاستگذاران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشراف به این عرصه بلند مدت شاهد ارتقاء نظام سلامت باشند.

وی در پایان افزود: خوشبختانه ما در کشور دانشگاه‌های بدون دیوار داریم و با توجه به توانمندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شاهد نتایج ارزنده در عرصه بهداشت و درمان خواهیم بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.