رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دستاورد مهم دارویی طرح تحول افزایش میزان دسترسی و کاهش هزینه‌ها بوده است.

رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دستاوردهای سفر رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: مارگارت چان علاقمند بود که از اقدامات انجام شده در طرح تحول نظام سلامت باخبر شود و نتایج این طرح در سازمان بهداشت جهانی هم منتشر شده است. 

وی ادامه داد: قاعدتا بخشی از اقدامات انجام شده نیز در حوزه دسترسی مردم به دارو تجهیزات پزشکی بوده است. 

دیناروند در خصوص شاخص‌هایی که در حوزه دارو ارتقا پیدا کرده است، عنوان کرد: میزان دسترسی مردم به امکانات بهداشتی درمانی، کاهش هزینه‌ها چه در حوزه بستری و چه در حوزه سرپایی از جمله مواردی هستند که ارتقا پیدا کرده‌اند. 

وی افزود: درواقع ماگارت چان رئیس سازمان بهداشت جهانی برای سفر خود دو هدف اصلی داشت که هدف ابتدایی را می‌توان به اختصار ارزیابی طرح تحول نظام سلامت نام برد.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: البته قبل از این سفر یک تیم زبده از متخصصین معتبر بین‌المللی برای ارزیابی طرح تحول نظام سلامت که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا شده است، به ایران سفر کرده بودند. 

وی اضافه کرد: هدف دوم سفر رئیس سازمان بهداشت جهانی امضای سند ملی مبارزه و کنترل بیماری‌های غیر واگیر بوده است که در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصویب شد. وزرای عضو این شورا و معاون اول رئیس جمهور این سند را امضا کرده‌اند. 

رسول دیناروند در مورد این سند بیشتر توضیح داد: چند ماهی است که این سند در وزارت بهداشت تنظیم و تدوین شده است البته حدود یک ماه پیش برای ارزیابی اولیه این سند به بیرون سفر کرده بودیم و به همراه مدیر منطقه‌ای مدیترانه شرقی و کارشناسان بین‌المللی ارزیابی دو روزه‌ای را انجام دادیم. 

وی همچنین اذعان کرد: ماگارت چان حدود 9-8 سال ریاست سازمان بهداشت جهانی را به عهده داشته و تقریبا به تمام کشورهای عضو سازمان سفر کرده است، برای ما افتخاری است که ایشان اعلام کرد تعهد جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح اجرایی برای ارتقا سلامت مردم بوده است. 

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: باعث سربلندی ماست که توانسته‌ایم هزینه‌های پرداختی از جیب مردم را کاهش دهیم. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار