رئیس سازمان غذا و دارو:

شرکتهای معتبر وارد کارزار رقابتهای جهانی شوند/پتانسیل بالقوه توسعه در حوزه آرایشی و بهداشتی مشهود است

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، به برخی دلایل عدم استفاده مصرف کنندگان آرایشی و بهداشتی از محصولات داخلی و اشتیاق به نوع خارجی این قبیل محصولات پرداخت.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، به برخی دلایل عدم استفاده مصرف کنندگان آرایشی و بهداشتی از محصولات داخلی و اشتیاق به نوع خارجی این قبیل محصولات پرداخت و مهمترین موضوع را در این خصوص مسائل فرهنگی دانست وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در کشور که بیشتر هم به حوزه فرهنگی باز می گردد اینکه  که محصولات خارجی در مقایسه با محصولات تولید داخل مقبولیت بیشتر دارند و این موضوع متاسفانه به قدری در فرهنگ عمومی ما ریشه دوانده که ممکن است حتی محصولات قاچاق نسبت به تولید ات داخلی ارجحیت بیشتری بیابد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که با افتخار از محصولات داخلی در تمامی صنایع و نه فقط کالاهای مربوط به سلامت استفاده کنیم ادامه داد: خیلی از این محصولات به ظاهر برندی که بصورت قاچاق وارد می شوند در واقعیت محصولات تقلبی شبه برند می باشند که برخی از خریداران به صرف خارجی بودن و از روی ناآگاهی به خریدشان مبادرات می ورزند.

دکتر دیناروند با خطرناک خواندن این طرز تفکر که  بر اساس آمارهای موجود، موجبات حدود 20 میلیارد دلار قاچاق در همه حوزه های کشور را فراهم آورده است تصریح کرد: بخشی ازاین گردش مالی نیزمربوط به فراورده های سلامت می باشد که در این بین نیز محصولات آرایشی و بهداشتی در صدر قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت کشورمان با ابراز تاسف از ازدیاد محصولات تقلبی در کشور،  تولید محدود و تقاضای زیاد را ازمهمترین این دلایل برشمرد و بیان کرد: ایران در زمینه تولید فراورده های آرایشی و بهداشتی سهم زیادی ندارد؛ همانهایی هم که  در حال فعالیتند شرکتهای کوچکی اند که از توان بالایی برای رقابت با برند ها برخوردار نیستند.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین افزود: نیازکنونی ما برای جلب اعتماد مردم، به ایجاد برندهای معتبر بین المللی بخصوص در زمینه فراورده های آرایشی و بهداشتی است  تولید کنندگان معظم و معتبر باید روی برندها کار کنند، کیفیتشان را بالا ببرند و پتانسیل های خود را تبلیغ کنند وزارت بهداشت هم آمادگی کامل برای حمایت از تولیدات اینچنینی دارد.

دکتر دیناروند در پایان با یادآوری اینکه اگر چه جایگاه تولیدات آرایشی و بهداشتی ما محدود می باشد ولی پتانسیل بالقوه توسعه درآنها مشهود است خاطر نشان کرد: اگر چه وزارت بهداشت از هیچ کوششی برای کمک به شرکتهای کوچک دریغ نخواهد نمود ولی از آنجا که ممکن است اینها توان رقابت بین المللی نداشته باشند با وارد کارزار شدن شرکتهای بزرگ، قطعا پیمودن مسیر رقابت با برند های جهانی، سهل تر خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار