کمبود پرستار در کشور ما چند سالی است که پر رنگ شده است اما در میان جوامع پرستاری آنچه دغدغه شده است کمبود پرستاران آموزش دیده و متخصص در عرصه های گوناگون است.

الهه نائب لوئی کارشناس ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: پرستاران بعنوان خط مقدم بهداشت و درمان نقش آفرینی می‌کنند و حمایت سیاستگذاران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از پرستاران می‌تواند زمینه ساز نتایج ارزشمند و انعکاس آن در سلامت جامعه باشد. 

وی گفت: خوشبختانه پرستاران کشور ما با نهایت توانمندی به ایفای نقش خود در بیمارستانها و مراکز درمانی می‌پردازند اما بحث حمایت های مالی و حقوق پرستاران با توجه به فرسودگی شغلی آنان در مراکز درمانی، شیفت‌های پشت سر هم بدلیل کمبود پرستار، عدم تربیت پرستاران تخصصی و آموزش دیده در بخشهای مختلف نظیر اطفال، NICU ، سالمندی، قلب، جراحی داخلی و غیره پرستاران را با چالش مواجه می‌کند. 

وی گفت: تربیت پرستاران مجرب و متخصص در عرصه‌های مذکور از دغدغه‌های اصلی پرستاران مطرح است و سیاستگذاران نباید از این عرصه غافل باشند. 

نائب لوئی در ادامه به کمبود تختهای درمانی، کمبود تجهیزات تخصصی و . . . در برخی از بیمارستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در اعتبار بخشی بیمارستان ها تجهیزات،‌خدمات، بحث فیزیکی و . . . به چشم می‌خورد و این موضوع امری بدیهی است که جدا از بحث اعتبار بخشی باید سلامت مردم و لازمه‌ محقق شدن این مهم توسط متولیان بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور فراهم شود تا شاهد ارتقاء بیش از پیش نظام سلامت کشورمان باشیم. 



انتهای پیام/ 
برچسب ها: پرستار ، کمبودنیرو ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.