عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: با پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری تغییراتی در ضرایب محاسباتی این طرح به دستور وزیر بهداشت اعمال شد.

سعید لک عضو شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: اجرای آزمایشی طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد در 6 ماهه دوم سال 93 در برخی از بیمارستان‌ها آغاز شد و از ابتدای سال 94 وزیر بهداشت دستور اجرای آن را صادر کرد و مقرر شد که از ابتدای مهر ماه کارانه‌ها با ضریب 1.7 به صورت علی‌الحساب پرداخت شود. 

وی افزود: بر اساس این طرح مقرر شد ما به التفاوت پرداختی افراد از اول مهر ماه پرداخت شود و اگر مبلغ محاسبه شده کمتر از 1.7 بود مبلغی از افراد پس گرفته نشود و اگر بیشتر بود به پرسنل پرداخت شود و به این صورت اجرای این طرح در دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز شد. 

لک ادامه داد: با بروز یکسری مشکلات حاد در اجرای این طرح و با توجه به درخواست‌هایی که از کل دانشگاههای پزشکی صورت گرفت و پیشنهادهایی که از سوی مدیران و روسای پرستاری کشور مطرح شد تصمیم به یکسری تغییر در این طرح گرفته شد و طی آیین نامه‌ای که توسط وزیر بهداشت صادر شد و مقرر شد چند آیتم از این طرح در راستای دریافت بیشتر پرسنل و اعمال عدالت تغییر کند. 

عضو شورای عالی نظام پرستاری خاطر نشان کرد: طرح مبتنی بر عملکرد جایگزینی برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیست و وزارت بهداشت پیگیر اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری پرستاری است و دستورالعمل آن به شورای عالی بیمه ارسال شده و در صورت تصویب این قانون می‌تواند فقط برای کادر درمان جایگزین طرح مبتنی بر عملکرد شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.