سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصائب شیرین بائرمن

دغدغه‌های 5‌گانه پست 5 تیم ملی بسکتبال

اردوی تمرین تیم ملی بسکتبال با حضور سرمربی آلمانی این تیم در حالی آغاز شد که ترافیک بازیکنان در پست 5 به چالشی شیرین برای کادرفنی تیم ملی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درک بائرمن در حالی عصر روز گذشته سوت آغاز تمرینات تیم ملی را در تالار بسکتبال به صدا درآورد که تعدد بازیکنان مطرح بسکتبال ایران به ویژه در پست سنتر به خوبی نمایان بود. هرچند حضور ثابت حامد حدادی در این پست قطعی است اما مسئله، انتخاب 2 بازیکن دیگر برای  بک‌آپ (جانشین) ارزشمندترین بازیکن آسیا در تیم ملی است. اصغر کاردوست، روزبه ارغوان، محمد ترابی، میثم میرزایی و محمد یوسف‌وند بازیکنانی هستند که برای شرکت در تمرینات در این پست، پیش از حضور بائرمن در ایران به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند. بدون شک مرد آلمانی و مهران شاهین‌طبع کار دشواری برای انتخاب 2 بازیکن از این جمع دارند. بررسی اجمالی وضعیت این بازیکنان می‌تواند آغاز گمانه‌زنی برای انتخاب نفرات نهایی تیم ملی بسکتبال در رقابت‌های آسیایی باشد.  

اصغر کاردوست
سنتر پالایش نفت آبادان فصل نسبتاً موفقی را با این تیم پشت‌سر گذاشت. کاردوست در دیدار پایانی نفت در لیگ حرفه‌ای نبرد جانانه‌ای با دانشگاهی‌ها داشت اما در کوارتر چهارم، پنج فوله شد تا تیم‌اش پس از بازگشت درخشان برابر شاگردان شاهین‌طبع در نهایت مغلوب این آن‌ها در حکیمیه شود. با عمل جراحی جابر روزبهانی در نیمه راه لیگ حرفه‌ای، بار حملات شاگردان سامری برابر رقبا روی دوش کاردوست سنگینی می‌کرد و او این میان عملکرد موفقی  داشت. این بازیکن با تجربه‌ای که در جام جهانی اندوخته، از مدعیان اصلی حضور در فهرست نهایی تیم ملی به حساب می‌آید.  

روزبه ارغوان
دیگر ملی‌پوش پست 5 ایران در جام جهانی اسپانیا، فصل خوبی را با دانشگاه آزاد آغاز کرد اما اواخر لیگ حرفه‌ای و با حضور رایان ریچاردز در جمع شاگردان شاهین‌طبع رفته رفته زیر سایه درخشش بازیکن دورگه انگلیسی-جامائیکایی قرار گرفت. شماره 4 دانشگاه برای حضور بیشتر در میدان و گرفتن بازی از ریچاردز رقابت سختی را با وی آغاز کرد اما بازی‌ غالباً فیزیکی روزبه، باعث 5 فوله شدن‌های متعدد وی و خروج‌ از بازی‌ها می‌شد تا بیشتر امتیازگیری و حتی دفاع دانشگاه با حضور پررنگ ریچاردز همراه شود. با دعوت این بازیکن مشهدی به اردوی تیم ملی، حالا ارغوان انگیزه زیادی برای درخشش در این تیم و اثبات خود را دارد.  

میثم میرزایی
پدیده لیگ ملی بسکتبال، پس از درخشش در این رقابت‌ها به مهره قابل اتکایی برای پتروشیمی بندرامام در لیگ حرفه‌ای تبدیل شد. هرچند با حضور این تیم در پلی‌آف لیگ برتر فرصت بازی میرزایی کم و کمتر می‌شد اما او سعی می‌کرد در دقایق حضورش در دیدارهای پترو، بازیکن موثری برای تیم‌اش باشد. سنتر 23 ساله قائمشهری که سر از جنوب درآورد و با پترو درخشش خود را در آسمان بسکتبال ایران آغا کرد، با قدرت بدنی خاص خود و انگیزه بالا به رویاهایش می‌اندیشد. آرزوهای بزرگی که در صورت تحقق، می‌تواند میرزایی را خیلی زود به چهره‌ شاخصی در بسکتبال ایران و آسیا تبدیل کند.  

محمد ترابی

سنتر پتروشیمی بندرامام،امسال به‌ویژه در لیگ حرفه‌ای بازی‌های قابل قبول و موثری برای تیم‌اش به نمایش گذاشت. این بازیکن اصفهانی که مانند اوشین ساهاکیان و جواد داوری نصف‌جهان را رها کرد، برای حضور در سطح اول بسکتبال ایران با پترو به مصاف حریفان می‌رود و امیدوار است از فرصتی که نصیب‌اش شده، استفاده کند. ترابی بازیکن باهوش و تاثیرگذار جنوبی‌ها بهتر از هرکسی می‌داند برای حضور در فهرست 12 نفره تیم ملی بسکتبال کار دشواری پیش رو دارد و باید توانایی‌های خود را به بائرمن ثابت کند.  
 
محمد یوسف‌وند
کاپیتان تیم ملی جوانان با نمایش خیره‌کننده‌اش در جام جهانی جوانان، عنوان موثرترین و بهترین ریباندر این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد تا این موضوع، مرهمی روی زخم ناکامی جوانان ایران در یونان به حساب بیاید. هرچند یوسف‌وند در لیگ حرفه‌ای امسال، بازی‌های زیادی را با هفت‌الماس قزوین تجربه نکرد اما حضور طوفانی او در جام جهانی نویددهنده ظهور ستاره‌ دیگری در پست 5 برای تیم ملی بزرگسالان بود. این سنتر 19 ساله هرچند تجربه زیادی در رقابت‌های بین‌المللی ندارد اما بدون شک یکی از پدیده‌های بسکتبال ایران و آسیا به حساب می‌آید. البته حضور فرسایشی یوسف‌وند در جام جهانی جوانان و مدت‌زمان زیادی که او برای تیم جوانان در زمین حضور داشت، قطعاً کاپیتان جوانان را خسته کرده اما به نظر می‌رسد یوسف‌وند با گام‌های مصمم در جاده خوشبختی بسکتبال ایران قدم برمی‌دارد و حالا از مدعیان پوشیدن پیراهن تیم بزرگسالان به حساب می‌آید.

باید منتظر ماند و دید در پایان نام چه بازیکنانی در فهرست نهایی بائرمن برای حضور در پست 5 قرار می‌گیرند. انتخاب دشواری برای مرد آلمانی که حالا خیالش بابت پست 5 تیم ایران راحت است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.