سرمری تیم ملی بسکتبال ایران هدف اصلی این تیم را قهرمانی در آسیا می‌داند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان، درک بائرمن نخستین حضورش در ایران و اردوی تیم ملی بسکتبال را که عصر روز گذشته در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برپا شد، با این سخنان در جمع خبرنگاران آغاز کرد: برای برپایی اردو در آلمان صحبت‌هایی با فدراسیون داشتم اما هنوز برنامه این اردو قطعی نیست. ما باید در ادامه برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.  

وی از حضور تیم بسکتبال ایران در دو دوره مسابقات سخت در چین خبر داد و افزود: این رقابت‌ها تفاوت‌های زیادی از هم دارند و بازیکنان با حضور در چنین مسابقاتی خسته می‌شوند.  

بائرمن در پاسخ به این پرسش که سرمربی پیشین تیم ملی تمرینات ایران را روی کارهای دفاعی متمرکز می‌کرد و شما چه برنامه‌ای در این زمینه دارید؟ توضیح داد: هدف ما از حضور در جام ملت‌های آسیا قهرمانی در این رقابت‌هاست. این‌ را که چطور تمرین و بازی می‌کنیم، بدون نقشه نمی‌توان توصیف کرد. برنامه ما این است که بهترین تیم و بهترین شرایط را ایجاد کنیم. اگر این اتفاق بیفتد، موفق می‌شویم. البته بیشتر باید روی کارهای دفاعی متمرکز باشیم.  

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره وضعیت این تیم و رابطه بازیکنان با هم، اظهار کرد: به نظرم تیم خوبی داریم و همه باید هرچه دارند بگذارند تا به هدف‌مان که قهرمانی آسیاست برسیم. لازم نیست همه بازیکنان با هم دوست صمیمی باشند اما در زمین باید بهترین دوست هم باشیم. البته بدون این موضوع هم می‌توانیم موفق شویم ولی اگر دشمن هم باشیم، این اتفاق نمی‌افتد. البته بازیکنان من مردان بالغی هستند. بعضی از آن‌ها دوستان خوب و برخی هم‌تیمی‌های خوبی به حساب می‌آیند اما باید در زمین یکدیگر را حمایت کنند.  

بائرمن درباره حضور ارسلان کاظمی در اردوی تیم ملی، گفت: در روزهای گذشته، چندبار تلفنی با ارسلان صحبت کردم و باید بگویم او عاشق بازی برای تیم ملی است. البته من هم تکلیف نهایی او را نمی‌دانم و در روزهای آینده متوجه آن می‌شویم.   

وی در پاسخ به خبرنگاری که از وضعیت سورن دربوغوسیان پرسیده بود، تصریح کرد: به یقین این را باید از مهران (شاهین‌طبع) بپرسید. او بهتر از من بازیکنان را می‌شناسد.  

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره این پرسش که آیا آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به بسکتبال علاقه دارد؟ اظهار کرد: من یک‌بار به ملاقات مرکل رفتم و او را زنی باهوش و خوب دیدم. البته مرکل بیشتر به فوتبال علاقه دارد. من حتی یک‌بار برای حضور تمرینات تیم بسکتبال آلمان از او دعوت کردم اما او جواب داد: باید بروم اروپا را نجات دهم!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.